Avatar billede cyberm Nybegynder
20. august 2003 - 12:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MSI pakker

Hej

Skal ha lavet nogle MSI pakker af blandt andet Winzip og nogle ordbøger. Men hvilket program bruger jeg til at lave disse med? De skal lægges på maskiner i netværk.
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. august 2003 - 12:17 #1
WISE eller InstallShield - de finde vidst begge i Evaluation eller Ligth udgaver.
De er lidt begrænsede, f.eks. kan du ikke rette i en MSI pakke, men så laver du det self. bare rigtigt første gang:-)

/J
Avatar billede cyberm Nybegynder
20. august 2003 - 12:34 #2
nogen ide om hvor jeg kan hente dem?
Avatar billede mjohansen Nybegynder
20. august 2003 - 12:37 #3
VisualStudio.NET kan også.
Men hvis du ikke har nogle af de nævnte og IKKE vil bruge penge, så kan du gratis downloade Windows Installer SDK her:
http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/default.htm?p=/msdownload/platformsdk/sdkupdate/SDKInfo.htm
Avatar billede mjohansen Nybegynder
20. august 2003 - 12:37 #4
Avatar billede cyberm Nybegynder
20. august 2003 - 12:46 #5
mjohansen: Windows Installer SDK er jo kun til at kører MSI pakker...skal bruget et program som han lave dem.
Avatar billede mjohansen Nybegynder
20. august 2003 - 12:48 #6
Nejda! SDK = Software Development Kit.
Avatar billede cyberm Nybegynder
20. august 2003 - 14:30 #7
Hmmm nu har jeg lagt SDK på maskinen...men har ikke en anelse om hvordan det virker....er der slet ingen simple programmer til at lave MSI pakker med
Avatar billede mjohansen Nybegynder
20. august 2003 - 15:40 #8
SDKet er nok ikke simpelt at bruge. InstallShield Express er nok et af de simpleste at bruge.
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2003 - 08:38 #9
Nå men Wise og installshield virkede...trods en evig ringen fra producenten....er lidt træt af dem...