Avatar billede mwhas Praktikant
20. august 2003 - 10:25 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Hvilke program er nemest at lave hjemside i ?

Hejsa E!

Jeg sider og laver lidt hjemmeside men synes det er lidt besværeligt at få det til at passe 100% bruger microsoft Frontpage er der ikke et program der noget nemer???

/mwhas
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:29 #1
stones webwriter
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:29 #2
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:30 #3
Jeg er en klovn til at lave hjemmesider men dette er lige til at gå til!

Dreamviewer skulle oz være kanon
Avatar billede ckh Nybegynder
20. august 2003 - 10:30 #4
Der er sikkert ikke et program der er nemmere, men til gengæld heller ikke et der er dårligere til at lave kode ;-)
Hvis du vil lære at lave en hjemmeside og samtidig have lidt kontrol over din kode bør du hente en ordentlig html-editor og afsætte et par timer til at sætte dig ind i det. Det vil du blive glad for i længden.
Der findes et par danske editorer der er ganske udmærkede (og gratis for private):
http://www.webwriter.dk
http://www.tsw.dk/download.php
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:32 #5
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:33 #6
vil du lære det helt fra bunden bør du nok bruge www.HTML.dk
Avatar billede ckh Nybegynder
20. august 2003 - 10:33 #7
ird>> I know, men jeg havde ikke set dit svar :)
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. august 2003 - 10:33 #8
Avatar billede ird Praktikant
20. august 2003 - 10:35 #9
Ved det :-)
Avatar billede willi Nybegynder
20. august 2003 - 10:54 #10
Hvis du vil lave en hjemmeside er Frontpage sikkert at foretrække.
Der er næppe nogen som er nemmere. Men måske sidder du med en gammel udgave?
Men ønsker du "ikke bare at lave en hjemmeside", men også selv definere lay-out, funktioner osv. er det en anden snak.

Så du må gøre op med dig selv om du vil lave en hjemmeside.
Eller om du vil lave en hjemmeside v.h.a. tag (<tags>) m.m.
Her er f.eks. WebWriter udmærket.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. august 2003 - 13:40 #11
Dreamweaver er klart at foretrække. Hertil er Fireworks (billedeprogram) og Freehand (tegne program) samt flash integrebare.

Prøv en trial på www.macromedia.com

:-) karsten_larsen
Avatar billede dondy_ Nybegynder
20. august 2003 - 20:40 #12
notepad :). / www.html.dk
Avatar billede syvon Nybegynder
21. august 2003 - 01:46 #13
ird >> og så er den blevet udgivet i en ny udgave WebWriter 4
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 07:23 #14
Ja har den selv
Avatar billede mwhas Praktikant
25. august 2003 - 15:45 #15
jeg har hørt en del om Webwriter men kender Dreamweaver så tror det bliver det jeg bruger :)