Avatar billede wwjd Nybegynder
19. august 2003 - 18:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dokument-dement?

Hej (igen)
Ja, nu har jeg så lige et megaproblem som jeg kan se på tidl. spm. at der muligvis ikke findes en løsning til. Prøver lykken alligevel.
Jeg startede et worddokument (win98) og mens jeg skrev side 4 forsvandt teksten og frem stod et nyt tomt dokument (s.1) Siden har jeg ikke set det??? Jeg har dog fundet et dokument fra datoen-men på 155 sider? desuden står teksten i det med hyruglyffer-firkanter og den slags. Har du et forslag? måske kender du standart titlen på worddoc. der gemmes automatisk?
19. august 2003 - 18:35 #1
Kig under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Filplacering, hvor filer til automatisk gendannelse gemmes.

Kig under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Gem, om der er checkmærke ud for "Opret altid sikkerhedskopi". (Sikkerhedskopier gemmes i samme mappe som dokumenterne.)
Checkmærke ud for "Gem oplytsninger til automatisk gendannelse hvert xx minut".

Dokumenter til automatisk gendannelse slettes når Word afsluttes reglementeret. Det er kun ved uautoriseret nedlukning, at disse filer eksisterer næste gang Word startes. Eksisterer en sådan fil, vil den automatisk blive indlæst når Word startes næste gang.

Sikkerhedskopier bliver derimod liggende, og overskrives hver gang et dokument åbnes, med en aktuel kopi af det dokument, der åbnes.

Med hensyn til den fil, du nævner på 155 sider, vil jeg foreslå at du prøver at åbne en kopi af i et andet program. Det er vigtigt at du ikke arbejder med selve filen, da det kan beskadige filen.
Avatar billede wwjd Nybegynder
19. august 2003 - 22:01 #2
Tak for råd nr. 2 vedr. stor fil.hmm.lidt for sent. Mht. funktioner i hvilket dokument? et nyt eller hvad-kan jo ikke finde det gamle. Har været inde at rode i flg. tidligere spm/svar og fundet to gendannede filer som tilhører tidl. ejer af computeren men er dateret idag. Fatter ikke en skid! håber du gidder svare selvom jeg har accepteret.
20. august 2003 - 00:45 #3
Det er generelle indstillinger i Word, jeg taler om. I et hvilket som helst dokument kan du vælge Funktioner->Indstillinger, for at se hvordan din Word er indstillet med hensyn til filer til oprettelse og backupfiler.

Ud fra disse indstillinger kan du se hvor du skal lede efter filerne - og om der er indstillet overhovedet at gemme disse filer.
Avatar billede wwjd Nybegynder
20. august 2003 - 13:41 #4
nå, tak det prøver jeg lige....
Avatar billede wwjd Nybegynder
20. august 2003 - 19:54 #5
hej igen!
den var indstillet til at gemme hver 10ène minut. Der stod kun tekst (txt*) og der har jeg prøvet at søge under uden held-men så kom jeg da så langt...
Er der andet der er værd at prøve? Jeg går ud fra at man kan regne med de datoer der er angivet ud for tekst dokumenterne?