Avatar billede trp79 Nybegynder
18. august 2003 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på fra egen pc, men sagtens fra anden

Hejsa,
Når jeg prøver at logge på msn eller windows messenger fra min egen pc kan jeg 95% af gangene ikke logge på. Men prøver jeg på en anden pc er der slet ingen problemer.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes? Kan det evt. være spyware, som kører på messengers port der forhindre at jeg kan logge på?

mvh
Torben
Avatar billede gifle Nybegynder
18. august 2003 - 17:01 #1
Du siger du kan logge på 95% af gangene. Har det stået på længere tid? Jeg har nemlig før oplevet ikke at kunne logge på MSN en halv dags tid, hvad fejlen så end har været.

Du har ikke en firewall der blokerer? Nej så kunne du vel ikke logge på de sidste 5% af gangene......

Fungerer din internetforbindelse fint til alle andre ting?
Avatar billede trp79 Nybegynder
18. august 2003 - 18:08 #2
Nej jeg har ingen firewall og ingen problemer med min netforbindelse.
Jeg har lige prøvet at installerer trillian og så er der ingen problemer, altså hvis jeg logger på msn igennem trillian. Det er total underligt!

Ja det har stået på i længere tid. Hvis jeg prøver på at logge på messenger fra min pc bliver jeg afvist, men hvis jeg et sekund efter fra en anden pc funker det fint. Jeg fatter ikke lige hvad der sker.

Synes det gør det endnu mere underligt at jeg kan logge på igennem trillian. Det må jo være samme port den logger på igennem, så derved ryger min teori omkring spyware vel...
Avatar billede gifle Nybegynder
18. august 2003 - 22:12 #3
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at afinstallere det, og så installere på ny.

Kører du windows XP?
Avatar billede trp79 Nybegynder
18. august 2003 - 23:21 #4
Jeg jeg køre win xp. Jeg har prøvet at afinstaller og installerer på ny. Desværre uden held :(
Avatar billede gifle Nybegynder
18. august 2003 - 23:47 #5
Det er ikke sådan, at den indbyggede firewall i XP blokerer?

Prøv at højreklikke på ikonet Netværkssteder og vælg egenskaber->Højreklik på din firbindelse(ved ikke hvad den hedder hos dig, men det kunne f.eks. være "Lan forbindelse") og vælg egenskaber->Vælg fanabladet avanceret og fjern fluebenet i firkanten hvor der står: Beskyt computeren og netværket ved at .........
Avatar billede trp79 Nybegynder
19. august 2003 - 09:30 #6
Nej, jeg har ikke slået den til - så det er virkelig sort synes jeg :(
Avatar billede gifle Nybegynder
19. august 2003 - 09:37 #7
Så her jeg faktisk ikke flere forslag - desværre. Men jeg håber da du får det til at virke.
Men det lyder da lidt underligt synes jeg?
Avatar billede trp79 Nybegynder
23. august 2003 - 10:41 #8
Nå det tyder desværre ikke på at jeg får løst problemet - dvs. problemet må blive løst med en format c: !

Tak for dine forsøg, mvh
Torben
Avatar billede gifle Nybegynder
23. august 2003 - 16:03 #9
Så husk at tage dine point selv, og få lukket spørgsmålet ;)
Blot en venlig reminder ......
Avatar billede trp79 Nybegynder
23. august 2003 - 16:06 #10
Hov, tak for påmindelsen - det er jo ikke helt nok blot at smide et svar!
Jeg accepterer lige engang...

Mvh
Torben
Avatar billede gifle Nybegynder
23. august 2003 - 17:59 #11
Men det er da trist, at den enste løsning synes at være format c:- da jeg mener du måske kunne være løst på en anden måde. Desværre har de rette nok ikke læst denne tråd.
Men held og lykke med det :0)