Avatar billede lyhr007 Nybegynder
18. august 2003 - 10:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ALT GR opføre sig underligt i RDC (Terminal Services)

Jeg har en del klienter der laver RDC(Remote Desktop Connection) til en Win2003 Server. Nogen af dem har problemer med ALT GR. Man skal holde ALT GR nede i 2-3 secs før at man kan lave f.esk. @ eller \. Derefter har man mistet focus på der hvor man stod.
Avatar billede henriksr Nybegynder
18. august 2003 - 10:26 #1
Det kunne evt ordnes med at skifte til US-keyboard lay out.. så ligger "@" på SHIFT 2... og \ ligger på tasten der normal vis laver "¨".

Du kan skifte mellem indput layouts med left_alt + Shift. (kan ændres til CTRL + shift hvis man ønsker det)
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
18. august 2003 - 10:37 #2
ALT GR virker fint på lokal maskinen.

Hvis der i opsætningen for RDC sætter at alle keys er lokale(ALT TAB osv), så virker @ og \ osv fint.

Hvis man sætter tasterne til at være remote virker ALT GR + anden tast, ikke med mindre man holder den inde i 2-3 secs. Tilgengæld virker CTRL + ALT + anden tast med det samme.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 12:23 #3
Hmm... testede lige og jeg kunne få immidiate response, hvis jeg kørte windowstasterne på klienten i "In full screen only" og klient skærmen i 1024*768. Satte jeg den til remote, fik jeg samme forsinkelse som dig.

(Jeg prøvede dog ikke en klient session i full screen)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 12:25 #4
Dog skal det siges at f.eks. alt gr efterfulgt af 9 og 2 ikke virkede på noget tidspunkt. Skulle give et "\".
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 12:30 #5
Jeg har samme problem med @ | osv og nogle gange også når jeg copy/paste fra/til remote pc'en.

Hvad mener du med:
Hvis der i opsætningen for RDC sætter at alle keys er lokale(ALT TAB osv), så virker @ og \ osv fint.

virker de på remote pc'en ???
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 12:32 #6
man kan evt også bruge ALT + 64 til at skrive @
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
27. august 2003 - 11:01 #7
Tilføjede English (United States) som inputlanguage men bevarede dansk som default.