Avatar billede s_pede Nybegynder
18. august 2003 - 08:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Link til en ny formular

Jeg har en formular med en ID, og der er en knap som skal linke til en anden formular.. Her burger jeg koden:

DoCmd.OpenForm "Comment", , , "NvID ='" & ID & "'"

Men NvID slutter med noget, f.eks 80-dfsdf, 80-fsadfsdfas.
D.v.s at der skal stå noget nær:

"NvID ='" & ID & "*.*"

Eller noget???
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2003 - 09:27 #1
So you mean ther could be more than one record?

DoCmd.OpenForm "Comment", , , "NvID LIKE '*" & ID & "*'"
Avatar billede s_pede Nybegynder
18. august 2003 - 09:52 #2
HEJ.. Nej det virker ikke. den åbner stadig alle poster i formularen. Den skal kun åbne dem som hedder ID`en med noget forskelligt efter ID`EN...
Altså den første formular har f.eks id = 80 og den formular man henviser til har f.eks NvID = 80-323 og NvID = 80-212312 OG NvID = 97-43534..
Her er det kunne de to første der skal viseS
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2003 - 09:58 #3
Not quite sure what you mean by "den første formular har f.eks id = 80 ..."

Dont you mean RECORD?
Avatar billede s_pede Nybegynder
18. august 2003 - 10:00 #4
ja, undskyld... Jeg mener i den første formular har poster /recorden id = 80
Avatar billede s_pede Nybegynder
18. august 2003 - 10:00 #5
poster = posten
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2003 - 10:01 #6
you can send the dB to eksperten@santhell.dk and I will take a look if you like

You can also try
DoCmd.OpenForm "Comment", , , "NvID LIKE '%" & ID & "%'"
Avatar billede overchord Nybegynder
18. august 2003 - 10:02 #7
Saa proev med:

"NvID LIKE '80-*'"

Jeg gaar du fra at du henter den del af ID'et der skal slaas op fra den anden form. Saa du kan lave det om til en variabel istedet.

IDLookUp = me.TextboxmedInfo
'hvis textboksen indeholder serienummeret kan det bruges direkte (altsaa = 80)

DoCmd.OpenForm "Comment", , , "NvID LIKE '" & IDLookUp & "*'"
Avatar billede s_pede Nybegynder
18. august 2003 - 10:05 #8
Tusind tak..
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2003 - 10:07 #9
Seeems to me that ID deosnt contain anything!