Avatar billede kohaii Nybegynder
18. august 2003 - 01:28 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Raid controler

Hej

jeg har hørt hvis man skal have sin raid controler op at køre så skal de 2 ens harddiske være ens er det rigtig

og skal de omformateres til noget speciel format

og jaaa så andre gode råd vil være kærkommen
Avatar billede slyhn Nybegynder
18. august 2003 - 06:55 #1
http://www.eksperten.dk/spm/374467

Har du læst dette????
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2003 - 07:59 #2
jeg har fået at vide ved raid1 er det laveste fællesnævner der bestemmer størrelsen på pladsen. Jeg er ret overbevist om du bliver nødt til at formatere, men jeg har aldrig testet om det ikke skulle være nødvendigt, så kan ikke sige det med sikkerhed
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. august 2003 - 10:48 #3
http://www.pcguide.com/ref/hdd/perf/raid/levels/singleLevel0-c.html
her er noget om raid.
Mht. formatere, så på mit raid kort (sandberg), så formatere kortet selv diskene, hvis jeg laver en raid 0 el. lign..
Men min xp driver til kortet gjorde at raid 0 kørte ustabilt, da harddiske ikke var præcis ens.??
Så min erfaring er helst 2 ens diske..el. 3 al afhængigt hvilken raid.
Og lav back up
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 13:25 #4
Normalt skal de to diske være fuldstændig identiske, men hvis din raidkontroller understøtter JBOD (just a bunch of discs), så behøver diskene ikke at være identiske. I så fald kan de endda være af forskellige størrelser og producenter.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 13:27 #5
Avatar billede slyhn Nybegynder
18. august 2003 - 22:18 #6
http://www.promise.com/support/file/manual/FT100_Manual_En.pdf

Læs her ca. 100 sider
Go'fornøjelse med projektet, det lyder spændende
Slyhn
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. september 2003 - 23:09 #7
tak for point..:O)