Avatar billede fyrbakken Nybegynder
17. august 2003 - 23:03 Der er 15 kommentarer

Hvordan finder jeg Microsoft Stifinder, som er forsvundet?

Efter i et stykke tid ikke at have brugt Stifinder skulle jeg bruge denne hjælper. Ved at klikke på genvejen på skrivebordet dukker imidlertid filen Dokumneter op. Forsøger så at gå til Start/Tilbehør/Stifinder, men resultatet det samme. Prøver med Søg; Stifinder dukker op tre-fire gange. Klikker på dem eet efter eet, men med samme resultat: Dokumenter kommer på skærmen.

Hvad kan der være sket, og hvordan finder jeg frem til og får Stifinder aktiveret igen?  Evt. svar på mine spørgsmål bedes givet i almindeligt talesprog, idet jeg er en ældgammel nisse med diminutivt kendskab til alle disse mærkelige udtryk og forkortelser, som rigtige computerfolk virtuost jonglerer med og som for mig er komplet uforståeligt. Så, kære eksperter, klip evt. svar ud i karton.
De venligste hilsner
fyrbakken.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
17. august 2003 - 23:06 #1
Hmm... Det lyder lidt underligt, men prøv at holde WINDOWSTASTEN på dit keyboard nede, mens du trykker på E.

Hvis dokumenter dukker op igen, skal du have kopieret filen "explorer.exe" fra en anden pc, til din pc
Avatar billede dmcn Praktikant
17. august 2003 - 23:11 #2
Åbn det, der burde være Stifinder. Gå i Vis-menuen, vælg Panel og vælg Mapper. Se om det ikke hjælper på det.
Avatar billede gifle Nybegynder
17. august 2003 - 23:12 #3
Windows XP? Hmm.....
Oppe i værktøjslinien skulle der gerne være et ikon der hedder "Mapper", hvad sker der hvis du trykker på det ikon?
Avatar billede nih Novice
17. august 2003 - 23:13 #4
højreklik på start-knappen, der burde være en stifinder
Avatar billede gifle Nybegynder
17. august 2003 - 23:18 #5
nih> Jow- men det er jo også blot en genvej i stil med de andre han har beskrevet, tror snarere fejlen ligger i den "visning" der er valgt.
Lyder mærkeligt hvis stifinder skulle være forsvundet, og så kunne hans dokumentmappe vel heller ikke vises?
Avatar billede nih Novice
17. august 2003 - 23:26 #6
stifinder - denne computer - dokumenter - osv. er vel altsammen explore i forskellige visninger.

stifinderen i startknappen har vel samme visning (med mapper) på alle installationer med mindre man har fikset i registry
Avatar billede fyrbakken Nybegynder
17. august 2003 - 23:59 #7
Jo, det virker faktisk, som nih anfører, men "overskriften" på denne side er Menuen Start og ikke Stifinder, selvom den ser sådan ud..  Ingen af de andre forslag virker, men tak alligevel til jer alle sammen.
Hvordan får jeg mon - som heavybreezer foreslår - filen "explorer.exe", og kan jeg evt. få den via internet? Og hvis jeg kan, hvad gør jeg så med den? - (Jeg har et barnebarn, som også har Windows XP.)
Avatar billede gifle Nybegynder
18. august 2003 - 00:09 #8
Prøv en diskette .......
Ja jeg vil helst ikke risikere at sige noget der opfordrer til noget ulovligt.
Avatar billede gifle Nybegynder
18. august 2003 - 00:10 #9
Skulle du finde en ny "explorer.exe", skal den blot ligges i din windows-mappe.
Avatar billede nih Novice
18. august 2003 - 00:11 #10
Din PC virker ikke uden explore

prøv at skrive explore i start - kør
Avatar billede nih Novice
18. august 2003 - 00:12 #11
sorry : explore = explorer
Avatar billede nih Novice
18. august 2003 - 00:19 #12
Du kan også skrive 'C:' i start - kør
Avatar billede dytti Novice
18. august 2003 - 02:03 #13
du har en god søgefunktion i XP.
tryk på "start > søg"
klik på "alle filer og mapper"
I hele eller dele af filnavnet, skriver du "explorer"
Avatar billede dytti Novice
09. oktober 2003 - 02:28 #14
kan vi få noget respons, eller få lukket spørgsmålet?
Avatar billede dytti Novice
23. oktober 2003 - 11:27 #15
Er det mon ikke snart tid til at lukke spørgsmålet?

Folk vil gerne have feedback, når de har hjulpet.