Avatar billede mindcrawler Nybegynder
17. august 2003 - 21:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Codec's!

Hejsa!

Jeg har to pc'ere med samme styresystemer og samme udgave af mediaplayer + de nyeste opdateringer.
Det mærkelige er så at den ene pc kan afspille nogle film som den anden kræver codec's for at kunne køre.

Hvordan kan det være? Kan man overføre codec's fra den ene pc til den anden eller er der noget smartere?

Håber i kan hjæple!

Mvh Bjørn.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. august 2003 - 21:22 #1
Hvis det er divx film, skal du ha et divx codec
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 21:25 #2
Hent Gspot:
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html

Indlæs din film i den, og den vil fortælle dig hvilke codec du skal bruge, og om det er installeret op din maskine.

Hvis ikke du kan finde dit codec på nettet, så vend tilbage, og vi skal prøve at finde det til dig
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 21:27 #3
Og er du så ikke lige flink at løbe dine gamle spørgsmål igennem, og enten få dem lukket eller gi' noget feedback.
...tak
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
17. august 2003 - 22:28 #4
Jeg har haft et ligenede mystisk problem. Det jeg gjorde var, at hente NIMO codec-pack (gud forbyde det ellers!!!) og derfra kunne jeg installer det codec som jeg manglede, der var nemlig et indbygget codec fra microsoft som manglede i min installation. NIMO er det eneste codec pack jeg kender, hvor man kan vælge enkeltkomponenter til og fra. MEN installere ALDRIG 'default' fra NIMO idet du så helt sikkert 'fucker' din maskine op.
Avatar billede arlet Juniormester
17. august 2003 - 22:33 #5
phatlasse>> den nye lrd ;-) just kidding. problemet forsvinder desværre ikke..
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 22:42 #6
arlet >> Det er der såmænd ikke noget nyt over. Man har vel lov at håbe.
:o)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 00:15 #7
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html det skulle klare det.

/Christian
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
18. august 2003 - 16:56 #8
Tak for hjælpen. Fandt ud af at det var divx codec'et jeg maglede ved hjælp af g-spot... ret nyttigt program.

- Bjørn
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 17:02 #9
any time... :o)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 17:48 #10
tak for points :)