Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 12:15 Der er 18 kommentarer

Død msi 6590 mb

Hej,
er der nogen, der kan hjælpe?
jeg ville støjdæmpe min computer og købte derfor en ny strømforsyning (350W som den gamle) og en ny blæser til min cpukøler.
Først testede jeg systemet kun med den nye strømforsyning. Alt gik fint.
Dernæst satte jeg den nye Papst blæser på.
Systemet startede, sagde en grim lyd efter ca. 5 sekunder og nægtede derefter at starte (der var stadig strøm på).
Dette gentog sig 4-5 gange, hvorefter den døde fuldstændig og jeg kan nu ikke få strøm på motherboardet overhovedet.
Har jeg brændt motherboardet af, eller hvad?
Hjælp!!

Venlig hilsen
Rene Klemens
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 12:30 #1
har du prøvet at sætte din gamle blæser på igen?
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 12:38 #2
Ja, det gav samme udfald.
Min oprindelige tanke var nemlig, at den nye Papst blæser var lige netop nok til at mit system så ikke havde nok strøm i min "kun" 350W strømforsyning.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 12:42 #3
Ja det var sådan noget jeg tænkte.
Har du haft cpu'en ude?
Er du sikker på den sidder ordentlig på plads igen?
Du kan have skubbet til nogle fladkabler til diskene.
Gå det hele efter.
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 12:49 #4
Jeg har haft det hele ude. Bortset fra cpu'en. Motherboardet var været ude. Det eneste, der har været tilsluttet har været Power Switch og strømkablet fra strømforsyning til motherboard.
Ingenting!
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 12:56 #5
Og du sikker på, at alt er samlet rigtigt igen?
Specielt kan nogle fladkbler drille.
Nogle gange kan de sættes forkert i (andre har en lille dut, der forhindrer forkert isættelse).
Der er en rød markering på et fladkabel. Pin 1 på stikket skal være ved den røde markering(nogle gange er pin 1 markeret på motherboardstikket og på harddisken).
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 12:58 #6
Ja, jeg skulle mene, at alle fladkabler sidder rigtigt, men jeg kan ikke være 100% sikker.
Men har det betydning for, om der kommer strøm til motherboardet?
Motherboardet burde jo kunne få strøm uden at noget er tilsluttet!
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 13:04 #7
Hvordan kontrollerer du, om moterboardet få strøm?
Er det en type med en lille diode, der lyser eller hvad?
Er RAMmen også taget ud?
Jeg har haft bundkort, hvor alt stoppede, når der ikke var RAM i.
Saml det hele og prøv så igen.
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 13:19 #8
Du har ret.
Jeg prøver at samle det hele igen (lige nu er alt i stumper) og vender så tilbage.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 13:21 #9
OK, lad os håbe på det bedste.
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 14:06 #10
Så fik jeg samlet det hele. De steder, hvor tingene kunne vende på to måder prøvede jeg begge muligheder. Jeg dobbeltcheckkede. Intet! Iøvrigt er mine fladkabler sådant indrettet, at de kun kan vende på én måde.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 14:25 #11
Ja det var jo trist. Så kan du vist ikke gøre mere end du har gjort.
Du kan jo håbe på, at det er strømforsyningen, der er gået.
Blæserenn kører heller ikke rundt i den bare et lille øjeblik?
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 19:32 #12
Nej, intet overhovedet!
Det mærkelige er, a jeg har prøvet med to forskellige strømforsyninger, og stadig uden held.
Jeg er alvorligt bange for, at motherboardet er gået!
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 19:35 #13
Ja det er jeg også ved at tro. En computer der bare er død er et helvede at bakse med!
Avatar billede klemme Nybegynder
17. august 2003 - 19:54 #14
Jeg har besluttet at tage computeren til reparation i morgen.
Hvis du er interesseret kan jeg godt fortælle, hvad de mener om problemet.
Bare som reference!
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 20:27 #15
Det vil jeg meget gerne høre om.
Avatar billede senik4u Nybegynder
17. august 2003 - 21:41 #16
Hov giv ikke fortabt endnu prøv at sætte din gamle strømforsygning i igen
Avatar billede klemme Nybegynder
22. august 2003 - 15:19 #17
Jeg skylder vist en opfølgning:
det var motherboardet, der var røget. Jge købte så et nyt. Et Asus A7N8X-X, som ikke virkede da jeg fik det! Er det ikke utroligt! Jeg fik det byttet og nu efter næsten en uges bøvl er jeg kommet op at køre tilfredsstillende igen med nyt motherboard og ny CPU køler.
Den gamle køler kunne lige pludselg ikke køle længere i det nye board. Temperaturen på CPUen bare steg og steg! Så derfor en ny køler. Dette mysterium er endnu ikke løst, men nu har jeg smidt den ud!
Tak for alle forslagene!

René Klemens
Avatar billede nmh Nybegynder
22. august 2003 - 15:22 #18
Men det var da godt, du nuhar fået det til at fungere igen.
Husk at lukke spørgsmålet.