Avatar billede speje Nybegynder
15. august 2003 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

køb af ny tft skærm (umiddelbart LG 1710b)

Har besluttet mig for at købe en ny tft skærm... mine umiddelbare krav er:

-17" (1280*1024)
-dvi (digital...)
-pris på omkring 4000
-forholdsvis hurtig refresh
-forholdsvis pænt design (helst uden højtalere)

Umiddelbart er valget faldet på en L1710b fra LG http://www.prad.de/guide/screen287.html så hvis du har erfaringer med denne (eller anden skærm der opfylder alle/ de fleste af mine 'krav') vil jeg meget gerne høre dem!

f.eks: billedkvalitet, moire (eller hvad man nu kalder det), bygningskvalitet, udseende (design), pixel fejl osv.
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 22:52 #1
Avatar billede speje Nybegynder
15. august 2003 - 22:55 #2
...har jeg selvfølgelig læst, men fandt det ikke særligt informativt...
Avatar billede bycreator Nybegynder
17. august 2003 - 01:16 #3
Avatar billede gf Nybegynder
17. august 2003 - 09:30 #4
Hej

Jeg har hørt at Acer AL732  skulle være et godt køb det der er meger vigtigt ved fladskærme er responstiden her skal du ned på 16 ms før skærmen er god til spil.

dvi er knap så vigtig

Mvh Glenn
Avatar billede speje Nybegynder
17. august 2003 - 11:10 #5
Begge skærme bliver af producenterne oplyst til at have en responsetid på 16ms. Jeg har set MAG's 'billig' udgave af Acer 732 (umiddelbart er de identiske, pånær MAG'n mangler nogle indgang), og jeg syntes ikke særlig godt om byggekvaliteten.
Avatar billede lede Nybegynder
18. august 2003 - 08:47 #6
Den fedeste 17" skærm er Samsung 172s, godt nok kun 20ms, men som bl.a. Toms Hardware Guide skriver, er 20 "ægte" ms, bedre end 16ms da de 16ms ofte er opnået ved at måle på en anden måde.
Samsung 172s er utroligt flot, har et kanon billede, og så falder den i pris i løbet af denne uge.
Avatar billede speje Nybegynder
06. februar 2007 - 22:28 #7
...