Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. august 2003 - 17:05 Der er 18 kommentarer

install problemer

Hejsa

Jeg har en gammel olivetti bærbar 120 mhz med disktette og floppy drev og 1,2 gb disk

jeg er ved at se om jeg ikke kan installere RH9 på denne, men problemet er at jeg enten KUN kan have floppy drev eller cdrom drev i, og den understøtter ik boot fra cd.

Så jeg gjorde det at jeg installerede en nfs server på en anden maskine, og kopierede redhat cd´erne derover.

Problemet er at når jeg booter fra floppy og vælger at installere fra nfs, så kan den ikke finde mit netkort (pcmcia)

Nogen der har en måde og løse dette på ?

Eller evt. en anden måde og installere på ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 17:16 #1
Med RH7 har jeg bootet på en DOS floppy med CD drivere, stukket CD'en
i og CD'et til det rigtige directory og startet installations
programmet derfra.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 17:21 #2
cd dosutils
autoboot
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 17:21 #3
Prøv og check om du har dem.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. august 2003 - 17:27 #4
ja men problemet er jo at jeg ikke bare kan smide cdrom drevet i mens maskinen er tændt da jeg enten kan køre med cdrom eller diskette
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2003 - 18:05 #5
Oops.

Du har ret.

DOS supporterer ikke PnP.

Sorry.
Avatar billede lap Nybegynder
14. august 2003 - 21:12 #6
Du skal sørge for at loade drivere til dit netkort. Jeg kan godt hjælpe, men skal vide hvilket netkort (pcmcia) du bruger?
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
15. august 2003 - 09:32 #7
lap >> Netkortet er et "TDK Pro DIGITAL 10/100 lan"
Avatar billede oz2kas Nybegynder
15. august 2003 - 12:31 #8
for lige at hjælpe vejlefyren er her er lidt info om kortet, http://tdksys.com/products/tech.asp?ID=11
jeg ved dog ikke hvilken chip den har. :/
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
15. august 2003 - 12:44 #9
oz2kas >> Jeg ved godt at Linux ikke står på deres liste, MEN det er der jo også meget andet hardware hvor producenten skriver at det ikke er understøttet i Linux, men som regel kan man få det til at virke :)
Avatar billede lap Nybegynder
15. august 2003 - 16:24 #10
Har du en maskine med linux som virker - og med pcmcia?

Vi har behov for at kende en chip - og hvad linux ellers synes om den.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
15. august 2003 - 19:21 #11
hmmm nej... men det kan jeg da lige få i løbet af weeekenden
Avatar billede lap Nybegynder
15. august 2003 - 21:03 #12
kan det passe, at det er et combo kort - findes der noget "tryk" på kortet som kan sige noget mere - model nummer eller lignende?

Jeg kan finde noget der hedder RDK Pro Digital combo, fast ethernet, ISDN og GSM (fundet på http://tuxmobil.org/pcmcia_linux_types.html) - er det sådan et?
Avatar billede lap Nybegynder
15. august 2003 - 21:04 #13
product info: "TDK", "Ethernet Modem PC Card", "3000/3400/5670", "GCS3000"
manfid: 0x0143, 0x3341

Er det korrekt?
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
17. august 2003 - 11:05 #14
lige nøjagtig.... det er det kort :)
Avatar billede lap Nybegynder
17. august 2003 - 20:23 #15
(TDK 5670 56K/LAN/GSM V.90), MAC 00:47:43 ethernet and modem works out of the box with pcnet_cs and serial_cs module, but NIC with 10BaseT only!, GSM untested

fra: http://tuxmobil.org/pcmcia_ci10414.html

Hvad bruger du for en type lokalnet - som det ses, så uderstøttes alene 10baseT netværk?
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
18. august 2003 - 12:48 #16
jeg kører på et alm 10/100 ethernet netværk med dhcp server
Avatar billede lap Nybegynder
18. august 2003 - 18:50 #17
hvad er almindeligt - rj45 kabel (ligner et bredt telefonkabel) eller 10BaseT (som ligner antennekabel)?

Som der står, så er det alene 10BaseT som virker.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
19. august 2003 - 10:13 #18
jeg kan ikke forstå at de skriver at det kun er coax (10 base-t) der virker, da det er et rj45 interface der er i kortet