Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. august 2003 - 13:48 Der er 14 kommentarer

dele outlook

hejsa

Er her nogen som kender en mail server til redhat hvor man kan dele outlook kalenderen internt mellem brugerne ???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. august 2003 - 13:58 #1
Du skal ikke bruge en mailserver. Du skal smide din outlookdatabase i et samba bibliotek med skriverettigheder til dem der skal bruge den. Map et network drev på hver client. I outlook under filer/data management, kan du vælge hvilken databasefil du vil bruge og hvor den ligger. (skal gøres på hver client)

Men tro mig, det kræver lidt tid at lege med Outlook for at få den til at ville flytte DB.

Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg prøve at formulere mig bedre ved en senere lejlighed.
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
14. august 2003 - 14:08 #2
ja men hjælper mig jo ikke til at dele kalenderen ud med eller hvis jeg vil have en fælles kalender
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. august 2003 - 14:15 #3
JO, for kalenderen er en del af outlook DB. og hvis du henviser alle klienter til samme db fil pi sambe. Så vil i allesammen åbne med den samme db og kan allesammen skrive og slette i db.

Jeg ved dog ikke om databasen er lavet til deling, så hvis i gemmer noget samtidig kan der måske gå kage i db.
Avatar billede lap Nybegynder
14. august 2003 - 21:22 #4
Den metode kan ikke bruges, da jeg også for adgang til alt muligt andet.

Bynari Insight Server kan bruges (delingen foregår vha. http-server) - se: http://www.bynari.net/ - det er dog et købeprogram.

Der findes også http://www.samsungcontact.com/en/ - kender ikke produktet.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. august 2003 - 08:59 #5
lap > Hvad mener du, du kan jo bare ligge databasen i et bibliotek med permissions til en bestemt gruppe eller en enkelt bruger. og lave en share i samba....
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
15. august 2003 - 09:30 #6
bjuhl >> Jeg synes også at din løsming er tynd samt urpof.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. august 2003 - 09:51 #7
Kan du forklare det nærmere....

Du skrev at det skulle deles intern (LAN), du skrev at det er en linux server og du skrev det er Windows Klienter (Outlook)

OG SÅ SYNES DU SAMBA ER TYND......Hmmmmmmmmm
Avatar billede lap Nybegynder
15. august 2003 - 16:27 #8
Hvis jeg har 25 brugere, så er det ikke sjovt at 25 brugere skal åbne 25 forskellige pst-filer.

vejlefyren>> prøv at læse lidt på web-enabling af kalender.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. august 2003 - 20:05 #9
Der skal jo kun være en fælles pst fil.
Avatar billede bonden Nybegynder
17. august 2003 - 22:37 #10
Der findes et nyt opansource-baseret system, der er et modsvar til MS Exchange.
Det findes på www.opengroupware.org og skulle kunne køre sammen med Outlook og have nogenlunde de samme funktioner som Exchange.
Har dog ikke selv prøvet det endnu, men ihvertfald skulle det kunne dække dit behov.
Avatar billede lap Nybegynder
17. august 2003 - 22:42 #11
Note: In order to connect to your Opengroupware server with Outlook you need to buy the ZideLook plugin. You need to purchase one Zidelook license for each copy of Outlook that you intend to connect to the OGo server.
Avatar billede bonden Nybegynder
17. august 2003 - 22:44 #12
Jeps - har dog endnu ikke undersøgt, hvad de koster
Avatar billede lap Nybegynder
17. august 2003 - 22:48 #13
Q: It seems a bit confusing regards Outlook functionality though - at one place in your website you say the commercial version has ZideStore but in another place you say that ZideStore will be open-souced?

A: Again a look at the architecture diagram might help to understand. The Outlook connectivity needs two pieces of software, a so called MAPI Storage Provider (ZideLook) which is an Outlook plugin that maps MAPI to WebDAV, and the WebDAV middleware server (ZideStore) which translates WebDAV requests to calls to the OGo business logic.
The ZideLook plugin is closed source, the ZideStore server is OpenSource. That makes sense since the ZideStore server is also the integration point to a lot of other clients (like Evolution, iCalendar/HTTP clients, Glow).

S308-5 ZideLook MAPI Outlook Connector for 5 Users 319,00 EUR [call]
S308-20 ZideLook MAPI Outlook Connector for 20 Users 1.280,00 EUR [call]
S308-50 ZideLook MAPI Outlook Connector for 50 Users 2.900,00 EUR [call]
S308-250 ZideLook MAPI Outlook Connector for 250 Users 13.775,00 EUR [call]
Avatar billede bonden Nybegynder
17. august 2003 - 22:53 #14
Ja, det er da godt nok ikke helt billigt.....