Avatar billede nuller Nybegynder
12. august 2003 - 19:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

få lov til at indsætte 2 cifre i en celle

Hejsa en kollega har fået et kørselsregnskab af en ven,(med timer og kørte km. osv. ) de snakker ikke sammen mere, og derfor dette spørgsmål, han kan kun skrive (op til 9 timer pr. dag ind i regnskabet) dvs 1 tal. hvis han skriver 2 tal.feks 11 timer ind, så kommer der et "*" i stedet for og hele skemaet går i kage
så hvor kan jeg ændre egenskaberne for de celler der har med km. at gøre ?
Jeg håber meget på svar fra jer.
MVH Michael
Avatar billede htm Nybegynder
12. august 2003 - 19:31 #1
Prøv og marker cellen og vælg formater og celler - i fanebladet tal vælger du standard eller tal.
12. august 2003 - 19:37 #2
Udvid kolonnens bredde. (Dobbeltklik på stregen mellem kolonne-bogstaverne i de grå overskrifter.)
12. august 2003 - 19:44 #3
Kan du sende en kopi af regnearket. Det vil gøre det lidt lettere at hjælpe dig.

I givet fald kan du sende til ejje@sisimiut.gl
Avatar billede nuller Nybegynder
12. august 2003 - 20:01 #4
Htm, det har jeg fusket lidt i forvejen med,før jeg stillede spørgsmålet(det kan du jo ikke vide) , men det hjalp ikke :-(

erikjuul, jeg kan ikke dobbelt klikke på det,(han har låst hele skeamet)
og med min ringe viden ang. excel har jeg prøvet at åbne og derefter at dobbeltklikke , men der sker intet.

jeg sender skeamet til dig, det bliver sjovt at se om du kan finde ud af det.
MVH Michael
Avatar billede sjap Praktikant
12. august 2003 - 21:04 #5
Prøv at markere hele regnearket (tryk på den grå firkant i øverste venstre hjørne af regnearket) og kopier det hele over i et nyt regneark.

Har ikke prøvet det på dit problem, men har før haft held til at omgå visse beskyttelse på den måde.
Avatar billede nuller Nybegynder
12. august 2003 - 21:27 #6
SÅ var den der squ "superjap" det er dog helt kanon,
SUPERJAP du får 200 points
nu håber jeg at "erikjuul" ser dette her straks. jeg har dog et lille tillægsspørgsmål TIL ERIKJUUL (da han har fået en kopi af arket)  man skal altid
skrive xx:xx kan man ikke lave det om til at kun skulle skrive feks. 11
timer uden at skulle skrive ":" også
og hvis det feks.var 11½ time at man så kunne skrive "11,5"
og feks. 11 timer så kunne man nøjes med at skrive "11"
jeg håber at du  Erik ser dette her meget hurtigt så du ikke laver noget unødigt.

og jeg vil lige sige at uanset om du kommer med et svar så får du også 200 point(oprettter et nyt ?)selvom det vidst er forbudt, da jeg er bare meget glad for de MEGET murtige svar
Tusind tak . MVH Michael
Avatar billede sjap Praktikant
12. august 2003 - 22:03 #7
Det var da heldigt :-)

Hold dig nu hellere til reglerne - der er altid nogen, der får ondt af det! Du kan jo bare oprette et nyt spørgsmål med det spørgsmål, der står i din sidste kommentar og så håbe på at erikjuul svarer på det.
Avatar billede nuller Nybegynder
12. august 2003 - 22:38 #8
ja det kunne jeg jo gøre,(god ide) jeg er bare så glad for dit/jeres svar,
og det skal sq komme jer til gode, nu venter jeg lige på erikjuul´s
svar.
Jeg vil lige sige at grunden til at jeg ikke er karry mht. points er at jeg selvfølgelig har prøvet ALT før jeg spørger, og jeg øser selv ud af viden
hvis jeg kan. (har dog ikke "passet" experten" for nylig.)
så jeg er virkelig på spanden når jeg spørger.(og har dermed stor respekt for dem der "ved noget som jeg ikke ved"(i mosdætning til mange andre der spørger herinde FØR de selv prøver"
så nu håber jeg at erik svarer på det sidste ?. men anyway så får i som sagt begge points.
men jeg håber lige at erik vil svare inden.
MVH Michael
13. august 2003 - 03:44 #9
Regnearket returneret med rettelser.

Jeg har formateret indtastningscellerne som decimaltal, så du kan benytte den ønskede indtastningsmetode (11 hhv. 11,5 i stedet for 11:00 hhv. 11:30)

Sammentællingscellerne har jeg bibeholdt med klokkesletsformatering, og for at få det rigtige resultat har jeg tilføjet /24 til disse celler - altså divideret den oprindelige formel med 24, så vises det rigtige resultat i cellerne.

Med hensyn til pointgivningen vil jeg foreslå at du overholder reglerne, og nøjes med at uddele de allerede udsatte points, som er maksimum. Det er rigeligt for et spørgsmål som dette.
Avatar billede nuller Nybegynder
13. august 2003 - 11:29 #10
Hej igen tusind tak for din mail, det ser rigtigt godt ud du får så 150,  superjap får 50 da hans svar faktisk også virkede,på en simpel måde(det du har lavet er selvfølgelig bedre)jeg håber i begge er tilfredse,det er jeg ihvertifald og igen mange mange tak for hjælpen
MVH Michael