Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 22:40 Der er 110 kommentarer og
1 løsning

Til alle som har problemer med 60 sekunders nedlukning

Der er fundet en fatal fejl i en service som standard kører på alle Windows NT maskiner (nt4.0/2k/xp/2003). Den lader din maskine stå pivåben overfor hakcere. Du skal derfor MEGET hurtigt rundt om windows update, og have lukket dette hul.

Symptom: Du får en advarsel, som siger din computer lukker om 60 sekunder.

http://windowsupdate.microsoft.com
http://support.microsoft.com/?kbid=823980

omfattende hackerangreb:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20092
-------------------------------------------------------
Hvis din maskine genstarter hele tiden, kan du køre følgende:

Start med at hive netkablet ud!

Methode 1 (WinXP):

Højreklik på andre computere->højreklik på din lanforbindelse->Egenskaber

Vælg det faneblad som hedder avanceret, og slå den indbyggede firewall til.

Metode 2:

Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.

(Jeg har ikke lige en dansk windows ved hånden, så du må selv oversætte...)

Nu skulle du have tid til at komme på windows update.
Avatar billede frewald Nybegynder
11. august 2003 - 22:41 #1
nice forklaring - god at linke til (du burde få nogen point for den)
Avatar billede pfp Nybegynder
11. august 2003 - 22:41 #2
Tak for tippet. Jeg har undret mig over den fejl her til aften og var ved at gå ud af mit gode skind.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. august 2003 - 22:43 #3
Står på forsiden af Spywarefri.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2003 - 22:44 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. august 2003 - 22:46 #5
God post squashguy, takker for denne info, Stort!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. august 2003 - 22:48 #6
BRAVO, giv den mand livsvarigt Proabonnement.
Avatar billede smitx Praktikant
11. august 2003 - 22:50 #7
ja det er fuld fortjent men også til lap
han har sgu også hjulpet en hel del også
Avatar billede lap Nybegynder
11. august 2003 - 22:53 #8
jeg har kun samlet sammen fra andre - har ikke selv problemet :-) Jeg stemmer for det livsvarige Proabonnement til squashguy !
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. august 2003 - 22:54 #9
det er næsten for meget det her ;)
jeg syntes at alle skulle lade være med at ligge svar og lade spørger beholder point
ellers bliver dette en ren point jagt .. at copy/paste en forklaring på dette er der hverken udfordring i eller fortjener point .. squashguy fortjener nogle point for at have skrevet dette ..
men folk smider store point summer for en gang copy og paste .. det er sq for meget.
eller er det bare mig.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. august 2003 - 22:55 #10
Til helvede med point, det her skal bare bekæmpes, det er IKKE pointjagt lige nu, det er sq noget vigtigere!!!
Avatar billede lap Nybegynder
11. august 2003 - 22:55 #11
Jeg er helt enig - lad os stoppe pointjagten nu
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. august 2003 - 23:06 #12
Man skulle måske lige tilføje, at er man først blevet ramt, er ens system muligvis allerede blevet kompromitteret. Så der skal scannes for trojanere og andet snusk.
Avatar billede dinkie Nybegynder
11. august 2003 - 23:10 #14
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. august 2003 - 23:17 #15
Tak til squashguy. Din info er fremragende. Har tilladt mig at lægge den på forsiden af Spywarefri i en god sags tjenneste. Håber du kan acceptere det. På forhånd tak!

perhaps/Team Spywarefri
Avatar billede johannielsen Nybegynder
11. august 2003 - 23:18 #16
Jeg siger også tusind mange tak! For ikke/ex-nørder som jeg, er det enormt fedt, at nogen tager sig tid til den slags, så man slipper for utrolig meget tidspilde. Tusind tak.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. august 2003 - 23:20 #17
En gratis fast trojanscanner er iaften lagt ind på Spywarefri.dk under "Værktøjer" Opdateringer er også gratis og den har heuristic detection.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. august 2003 - 23:49 #18
Kan vi ikke få Admin til at smide linket hertil op på forsiden?
Coadmins nu må i sq få fat i ham!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. august 2003 - 23:55 #19
jeg har læst lidt i nogen mailing lists og det ser ud til at det kun er windows xp der kommer med et direkte tegn på fejlen

oversættelse er desværre ikke min stærke side så i får den på engelsk

men meget tyder på at der er ligså mange win2k brugere der har problemet .. vi har bare ikke hørt meget fra dem da deres system ikke crasher .. og der er sikkert også mange der er inficeret med den der ikke crasher dit system og hvad jeg har set så findes den.

Hello all,

      Just in case some other security professionals are looking at
identifying if their boxes have been exploited, I've typed up some
occurences after a successful DCOM exploit.

      - Windows XP SP 0 (haven't tried it on SP 1 yet)
        Generates a System Shutdown message after a disconnect.  The
message
indicates that Windows must now restart because the RPC service terminated
unexpectedly.

      - Windows 2000 Professional all SP's
        A Service Control Manager error is reported on the Application Logs
with a message ID of 7031 indicating that RPC terminated unexpectedly.
The
W2K boxes I've tested this on didn't allow me to view the event logs after
exploitation.  A few mmc.exe error messages also appeared.  A quick reboot
appeared alleviate the event log viewing issue.

*Note* This is using the final universal DCOM exploit that was found on
******************************* I've heard there is an exploit
that
does not crash the port though, so an error may not be generated with that
exploit.

      I'll try to include any new effect I manage to gather from my tests.
Did anyone else experience these types of behaviors?  Thanks.

Michael De La Cruz
Information Security Officer
delacruzma@msn.com

Avatar billede squashguy Nybegynder
12. august 2003 - 00:04 #20
der er 2 basale exploits i omløb; en hvor dens shell code får dcom til at crashe, og en som ikke gør. Den sidste er den farlige, da man ikke får advarslen om, at man er blevet hacket.
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. august 2003 - 00:05 #21
rettelse: der skulle have stået "mest farlige"
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 00:21 #22
her er noget info om den worm som ser ud til at ramme folk hårdt nu.
http://isc.sans.org/diary.html?date=2003-08-11
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 00:28 #23
Taget fra linket.
Efter du har updated/patchet din windows skal du disconnecte fra netværket
og slette filen msblast.exe
du skal også slette registrerings key'en der indeholder msblast.exe
og så genstarte din maskine.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 00:30 #24
Det vil jeg mene skal gøres i fejlsikret tilstand.
Avatar billede lap Nybegynder
12. august 2003 - 00:31 #25
og uden systemgendannelse
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 00:32 #26
loadet >> hvis man ikke har msblast.exe - så er der ikke sket noget?

Har ikke haft tegn på noget!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 00:34 #27
jo der kan godt være et problem aligevel .. den der er en worm .. men nogen kan have brugt en anden version af exploitet enten manuelt .. eller en hent anden variant vi ikke har hørt om.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 00:35 #28
loadet >> hvordan tjekker man helt præcis om der er noget?
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 00:39 #29
ja ..efter jeg havde updated windows ville jeg checke min firewall og hvis man ikke har en er det måske på tide af få den. og så ville jeg også gå mine event logs igennem. da der kan være forskellige varianter så er det svært at sige hvad man precis skal kigge efter, men sker der noget mystisk feks på port 135
men det skulle også være muligt på andre porte.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 00:42 #30
loadet >> Jeg har aktiveret firewall i xp, men på det kollegie hvor jeg bor, og hvor jeg får mit internet fra er der en firewall, så umiddelbart tror jeg ikke at der skulle være sket noget. Man kan ikke scanne på nogen måde
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 00:44 #31
næ du lyder sikker nok .. exploitet kan heller ikke komme ind igennem min router/firewall

her er noget info fra symantec
https://tms.symantec.com/members/AnalystReports/030811-Alert-DCOMworm.pdf
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 00:55 #32
Kan vi ikke lokke bare en der er blevet ramt til at lave en Hijackthis logfil og sende den til spywarefri@webspeed.dk , så vil vi prøve om vi kan finde den derigennem.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18
Scan, save log, send loggen som en vedhæftet fil.
På forhånd tak.
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede technohead Nybegynder
12. august 2003 - 02:09 #33
I kan teste om jeres firewalls er gode nok til at holde ormen ude med dette pragtfulde værktøj (og i øvrigt også få set om jeres sikkerhed er iorden)https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 det er ShildsUP! portscan service. Tryk på knappen "Common Ports" lidt nede af siden og se efter om port 135 er "Stealth". Er den ikke det kan jeg kun sige jeg ikke vil stole på at være fri for ormen (uden installering af update).

Iøvrigt bør man også opdatere windows regelmæssigt da det er alle de dovne brugere der ikke gør det der er skyld i at ormene lever!
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 09:36 #36
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 10:14 #37
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. august 2003 - 15:29 #38
Hvis det ikke er nævnt nogen steder, kan man i kør
skrive:shutdown -a  det stopper også nedtællingen
Avatar billede roenving Novice
12. august 2003 - 15:39 #39
technohead's link til ShieldUP!! er anbefalelsesværdigt !-)
Avatar billede mikkelz Nybegynder
12. august 2003 - 16:48 #40
tak for linket, min comp virker nu igen!!!

sad og sked grønne grise i går, hvad fanden skete der for den!!

er der nogle der ved hvor lang tid den har været i systemet og hvor mange der er blevet "smittet" ( hvor mange i DK)

HVad fanden gør man med sådanne problemmer!!???
Avatar billede mikkelz Nybegynder
12. august 2003 - 16:49 #41
ejg har kørt den der "fixblast" er det nok???
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 16:50 #42
nej .. du skal også køre windows update
Avatar billede squashguy Nybegynder
12. august 2003 - 16:51 #43
mikkelz, du kan se lidt statistik hos Esec http://www.esec.dk/Nyheder/ms_rpc_graf.htm

det eneste forsvar mod sådanne exploits, er en firewall.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
12. august 2003 - 16:52 #44
jeg har kørt update!!!

så er jeg vel dækket??
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 16:54 #45
ja men få dig også en firewall som squashguy siger hvis et nyt exploit skulle dukke op en dag.
Avatar billede mikkelz Nybegynder
12. august 2003 - 17:05 #46
hvor finder jeg en god (GRATIS) firewall!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
12. august 2003 - 18:22 #48
Zonealarm er den god gratis firewall
http://downloads-zdnet.com.com/3001-2092-10153456.html
Avatar billede smitx Praktikant
12. august 2003 - 18:33 #49
Den gode gamle tiny firewall 2 er noget der er godt og gratis :)
Avatar billede winde Novice
12. august 2003 - 20:51 #50
Har prøvet følgende på denne side          http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=52986
Løsning 1 og 2 hjalp ikke nr. 3 kræver servicepack 2 for at virke. Tror ikke
helt på det er den nye virus. Andre ideer.

Mvh
winde
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:56 #51
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:59 #52
og så var det måske på tide at du kommer uptodate med dine service packs .. grunden til at du har dette problem nu er at du ikke opdaterer din computer.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
12. august 2003 - 21:09 #53
Jeg ved ikke om det kan bruges til en pind, men jeg kan se i min log at min firewall også har blokeret en masse på port 137, dog knap så mange som på port 135.
Avatar billede thanhplay Nybegynder
12. august 2003 - 21:35 #54
hvad skal jeg gøre hvis MSblast kører på min maskine ????
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 21:35 #55
læs denne tråd igennem.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 21:37 #56
ok der står godt nok meget efterhånden
jeg vil tro at dette kan gøre det.

Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.

kør derefter

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

den fjerner  msblast

så skal du køre windows update.
Avatar billede izemate Nybegynder
12. august 2003 - 21:38 #57
OKay...
Min virus scan "norton" fandt virusen.. og den kunne ikke repear. Jeg hentede så Blasterfix på Nortons hjemmeside og kørte den, den skrev så at den ikke kunne finde nogen Blaster virus..
Nu har jeg så aktiveret Firewallen og hentet
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Burder jeg så være virus fri nu ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 21:39 #58
ja .. men kør også windows update ... du mangler sikkert andre fixes
Avatar billede izemate Nybegynder
12. august 2003 - 21:59 #59
hmmm har isdn så det tager jo tid :-(
Avatar billede mrg Nybegynder
13. august 2003 - 14:17 #60
Hmmmm...

Min moder gjorde som følger:
1. Kørte FixBlast - den fandt ikke noget
2. Fjernede flueben i DCOMCNFG.exe (som beskrevet ovenfor)
(2½. Norton kom op og sagde den havde fjernet Blast)
3. Forsøgte at hente den danske update som I har linket til - da den var på vej ned lukkede den det hele igen.

Hvordan kan den det ? Burde den ikke være holdt i skak ?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. august 2003 - 14:19 #61
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. august 2003 - 14:21 #62
Skal lige sige at jeg er på ingen måde blevet angreeb!

Hvad betyder det hvis man deaktivere der der Dcom ?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 14:55 #63
->JAcobclausen. Jeg har forstået det sådan(jvf. fromsej info link) at hvis den er enabled skaber den et hul som en hacker vil kunne udnytte gennem tcp port 4444. ok?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 14:55 #64
altså et hul vha. Rpc protocollen
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. august 2003 - 16:00 #65
mrg > i er åbenbart blevet angrebet igen inden at i har fået lukket for w32blast
den rigtige rækkefølge vil være at lukke hullet og derefter fjerne den.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2003 - 23:27 #66
Flere der har været udefor det her?
Den ligger i mappen C:windows\Prefetch og dens navn er MSBLAST.EXE-09FF84F2.pf
http://www.eksperten.dk/spm/386413
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. august 2003 - 23:55 #67
har set mange andre med den .. men hvad den precis er ved jeg ikke
andet end at:
(Prefetch files contain info necessary to start applications faster) (located in %windir%\prefetchfolder)

btw så er det allerede andre varianter ude af den worm som ikke skulle crashe maskinen
hvad de precis gør ved jeg ikke
men en smart worm ville patche den infectede maskine mod den "dårligt" skrevede worm og så bliver det svært at opdage den.
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:27 #68
Ved ikke om dette er sagt før (der er alt for mange posts til at jeg gider at læse dem) men alle NT baserede styresystemer er under fare for at blive angrebet.
det vil sige at:
Windows NT 3 og 4
Windows 2000 (alle underversioner)
Windows XP (PRO og Home)
og Windows Server 2003
er under risiko for at blive inficeret.

Din PC genstarter ikke nødvendigvis hvis du er inficeret med msblast, men du kan se om du er inficeret ved at kigge i C:\Windows\System32. Hvis du er inficeret med MSBlast, så burde der ligge en fil der med navnet MSBLAST.EXE
for at fjerne virussen:
åben task manager (CTRL+ALT+DEL) klik på "Processer" og find "MSBLAST.EXE" eller alt der ligner. Luk denne process, slet derefter MSBLAST.EXE fra C:\Windows\System32.
Klik nu på start>kør og skriv "regedit" (uden gåseøjne). Du vil nu se et program åbne med Stifinder-lignende interface.
Find din vej til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run og slet nøglen der hedder "windows auto update" = msblast.exe

Du skal nu downloade patchen som microsoft har udgivet for at lukke hullet som ormen er kommet ind ad. (læs højere oppe på siden.)

Jeg håber virkelig at folk gavner nytte af mit indlæg.
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:28 #69
ps. dette var ikke en copy-paste.
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:31 #70
PPS. Hvis din PC er en af dem der genstarter PGA ormen, så skal du starte Windows XP i safe mode.
Du gør dette ved gentagne gange at trykke på F8 mens din PC starter op.
På et tidspunkt kommer du til en menu, hvor du nu skal vælge safe mode.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. august 2003 - 10:41 #71
ldrada> Hvad var så egentlig det nye?
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:44 #72
Ved ikke.
Jeg synes ikke at jeg på denne side så nogle ref. til at slette nøglen i registry
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 10:47 #73
Perhaps ved jeg mere om ormen end man kan lære om den her på siden, perhaps sad jeg og patchede alle pcer og servere på mit arbejde den dag jeg hørte om exploiten, perhaps kender jeg mere til datasikkerhed end du :P men kun måske :)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 11:08 #74
Det sidste tillader jeg mig at tvivle på du gør, men fred være med det, det vigtige er at få skidtet væk, og alle tips er velkomne.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. august 2003 - 11:18 #75
ldrada>Tror nok jeg blev lidt misforstået. Der lå egentlig ikke noget ironisk i mit spørgsmål, men mere det at jeg syntes jeg havde set alt før :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 11:42 #76
Bad news:
http://www.computer-forums.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7474
Just a note..
This is mostly a 2000/XP vulnerability but I found the msblaster.exe sitting on a win98 machine scanning away looking for other machines to attack. It doesn't hide at all.. ctrl-alt-del will show it as a running task. It appears that only W2K/XP can be exploited through the DCOM exploit, but the virus/worm/trojan can be run on ANY PC.
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 12:47 #77
yup, right, en tilfældig post i et tilfældigt forum, ikk?
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 12:48 #78
perhaps> fint nok :)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 12:51 #79
Ldrada>>Hvad mener du med det?
Du har måske det endegyldige svar om den kommer ind på 98 maskiner eller ej?
Er du her for at hjælpe, eller for at fortælle hvor dumme vi andre er?
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 13:04 #80
Det er jo ikke bevist :/
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 13:06 #81
Nej, men dog fundet på mindst en 98ér, og du har stadig ikke svaret på mine to andre spørgsmål.
Avatar billede ldrada Nybegynder
15. august 2003 - 13:08 #82
jeg synes bare ikke at man skal gøre Win98 brugere urolige uden videre.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 13:10 #83
Det har du ret i, men det ville være rart at få det afklaret, så folk ikke tror de er sikre, og så bliver storangrebet sat ind fra 98ér maskiner.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 14:15 #84
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. august 2003 - 16:58 #85
ja exploitet kan afvikles fra alle maskiner .. den win98 maskine er uden tvivl inficeret manuelt
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. august 2003 - 18:31 #86
lidt info om en ny variant
http://de.trendmicro-europe.com/enterprise/security_info/ve_detail.php?id=55745&VName=WORM_MSBLAST.D&VSect=T

ifølge et indlæg på full-disclosure skulle den eftersigende patche hullet for rcp exploitet og slette sig selv i 2004
om det så er en god til kan diskuteres.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
10. september 2003 - 18:33 #87
Hejsa...

Jeg har de sidste par dage modtaget meldingen om 60 sek. genstart. Og har læst mig til at jeg har fået virussen blaster. Jeg har gjort alt som i har skrevet i denne tråd for at fjerne den! Samt fuldt symantecs procedure. Men når jeg kører fixen fra symantec så finder den ikke noget..... Heller ikke når jeg kører i fejlsikret tilstand.
Det skal måske lige nævnes at jeg kører XP PRO og HAR kørt opdateringen fra Microsoft. Når jeg trykker på ctrl, alt og del, så kan jeg heller ikke se "blaster.exe" i processer!
Men kan jeg være sikker på at jeg ikke har virussen????

mvh.
Kasper Andersen
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2003 - 18:36 #88
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Har du prøvet med Stinger?
Forstår jeg det rigtigt, at du får vinduet med de 60 sekunder til nedlukning?
Avatar billede k.andersen Nybegynder
10. september 2003 - 18:52 #89
Nej.... ikke endnu!
ja, du forstår det rigtigt....Når jeg kører stinger, skal jeg så også slå remote procedure call via "services.mcs /s" og "dcomcnfg.exe" fra???
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2003 - 21:43 #90
Du skal være offline når du kører Stinger.
Jeg kan bare ikke helt forstå at du har den, når du har kørt alle opdateringer, men kør Stinger, og se om ikke det hjælper.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
10. september 2003 - 22:15 #91
Jeg kørte først opdateringerne efter jeg havde fået den. Jeg læste på symantec at jeg skulle opdatere inden jeg scannede efter den, så det gjorde jeg! Stinger fandt heller ikke noget.... Det er ret mystisk - den har godt nok ikke gjort det siden jeg har kørt opdateringen, men det burde virusen jo ikke forsvinde af!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. september 2003 - 22:21 #92
Jeg kan tjekke om du har den stadigvæk med Hijackthis, det er ikke 100% vandtæt, men det bedste bud jeg har på at kunne finde den.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
11. september 2003 - 15:23 #93
Det er hermed gjort, logfilen ser således ud:

Logfile of HijackThis v1.97.0
Scan saved at 15:21:10, on 11-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\NuCam Corp\CamCheck\CamCheck.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCBlink2\Srvany.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCBlink2\USBPNP.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Andersen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www1.ndhosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www3.ndhosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www2.ndhosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www1.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www2.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www3.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www4.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www5.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www6.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www7.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www8.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www9.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www10.kinghost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www1.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www2.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www16.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www3.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www4.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www5.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www6.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www7.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www8.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www9.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www10.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www11.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www12.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www13.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www14.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www17.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www18.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www19.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www20.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www21.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www22.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www23.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www24.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www25.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www26.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www27.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www28.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www29.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www30.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www31.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www32.smutserver.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 agreathost.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.agreathost.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 hotfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.hotfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 greatfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.greatfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 freesmutpages.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.freesmutpages.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 apornhost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.apornhost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 nasty-pages.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.nasty-pages.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 sexyfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.sexyfreehost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 x4web.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.x4web.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 sexplanets.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.sexplanets.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 maxismut.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.maxismut.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 tgpfriendly.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.tgpfriendly.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 tgp-server.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.tgp-server.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 magnaplza.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 free-xxx-server.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.magnaplza.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 libereco.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.libereco.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 0190-dialer.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.0190-dialer.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 xxxod.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.xxxod.net
O1 - Hosts: 66.159.20.52 altsights.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.altsights.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 adulthosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.adulthosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 superhova.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.superhova.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 bestpornhost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.bestpornhost.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 hostingfree.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.hostingfree.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 xfreehosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.xfreehosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 blinghosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.blinghosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 x-x-x-hosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.x-x-x-hosting.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 pornparks.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.pornparks.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 sexls.com
O1 - Hosts: 66.159.20.52 www.sexls.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CamCheck] C:\Programmer\NuCam Corp.\CamCheck\CamCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37799.0063541667
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. september 2003 - 16:40 #94
tro det eller lad være, men der er fundet flere huller i rpc

https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?03-09-11-08-18-25

så en update er nok igen på sin plads...
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2003 - 21:30 #95
Den er ikke på din PC ifølge logfilen.
Men vi kan lige rense lidt ud.
Deaktiver systemgendannelse: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør hijackthis igen, scan og sæt et flueben i samtlige linier der starter med
01-hosts, luk alle vinduer undtaget Hijackthis og klik på fix checked, genstart og genaktiver systemgendannelse.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2003 - 21:32 #96
squashguy>>Tak for info, og undskyld vi tog en logfil i det her indlæg, jeg spørger lige coadmins om de kan flytte eller slette det?
Men ikke før k.andersen har reagferet, da han lige skal have svaret.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
11. september 2003 - 21:37 #97
Ok! Det vil jeg gøre så. Du skal have tusind tak for hjælpen.... ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2003 - 20:18 #98
Lukketid.
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. september 2003 - 16:25 #99
lukker om 60 sek...
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. september 2003 - 16:26 #100
hehe :)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2003 - 18:02 #101
*GMH*
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. oktober 2003 - 16:20 #102
angående de gratis svar

http://www.eksperten.dk/spm/408300
Avatar billede phillips Nybegynder
12. oktober 2003 - 11:14 #103
---------------------------------
---- WINDOWS XP HOME EDITION ----
---------------------------------

Jeg har oplevet på visse WinXP HE versioner, at man ikke kan koble Remote Procedure Call fra via dmcomcnfg. En anden omvej er at gå ind i Fejlsikret tilstand, Kontrolpanel, Administration, Tjenester - dobbeltklik på Remote Procedure Call, gå til fanen Genoprettelse og vælg "Foretag intet" i alle bokse, hvor der står "Genstart computeren".

Derefter kan man installere Microsofts patch fra fejlsikret tilstand - husk at downloade den først. Lad computeren genstarte, gå ind i Fejlsikret tilstand med det samme og sæt "Genstart computeren" tilbage :)
Avatar billede rasmusta Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:07 #104
Avatar billede rasmusta Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:18 #105
<a href="http://www.eksperten.dk">tryk her</a></p>
Avatar billede rasmusta Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:18 #106
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 18:19 #107
Hvad sker der rasmusta ?-)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:19 #108
øhhh :S
Avatar billede nebelong Nybegynder
05. november 2003 - 19:33 #109
Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.
Jeg har prøvet dette, men hver gang jeg forsøger så lukker den vinduet ned... Kan jeg komme ind til dette på en anden måde?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. november 2003 - 20:09 #110
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
30. januar 2004 - 00:46 #111
Hej.

Jeg har et problem vedr. dette emne, se venligst her: http://www.eksperten.dk/spm/458877

På forhånd tak.