Avatar billede runeba Nybegynder
10. august 2003 - 12:17 Der er 5 kommentarer

Mac og PC over netværk u. server?

hej, et spørgsmål:
vi har et fælles LAN-netværk i foreningen til bredbånd og kører det uden server. jeg har opsat både en staionær pc og en bærbar Mac, som deler min internetforbindelse via en switch - fungerer fint;
jeg vil bare høre om der er nogen nem måde hvorpå man kan dele filer og få mac'en og PCen til at tale sammen? (ligenu enten mailer jeg via mit mail-prg. eller bruger old-school disketter, hvilket for begges vedkommende ikke er ret praktisk)
mvh
r
Avatar billede -42- Nybegynder
10. august 2003 - 12:20 #1
Der er noget der hedder en appelshare protocol
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2003 - 12:57 #2
Du skal installere apple talk protocollen på dine pcér. Hjalp det?
Avatar billede runeba Nybegynder
10. august 2003 - 13:17 #3
?? kan i uddybe det lidt?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2003 - 18:03 #4
på pcén går du til netværksforbindelse - lanforbindelse - egenskaber- install: Her installere du Apple talk som ekstra protocol. ok?
Avatar billede janpo Nybegynder
10. august 2003 - 18:27 #5
Hvis du bruger MAC OS X skulle du kunne browse PC'ens filer v.h.a. "Chooser"'en, men hvis du vil browse MAC shares fra PC'en skal du som beskrevet ovenfor installere AppleTalk, men deet er ikke nok. Det giver dig kun mulighed for at bruge PC'en som printerserver/router for MAC'en. Men du kan købe noget ( $ 189 ), der hedder PC MACLAN. Den prøvede jeg i sidste uge og den virkede fint, Network Neighbourhood for MAC.