Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 16:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke instalere Windows

Hejsa!

Jeg har et problem med at få installeret windows på min comp. Jeg har prøvet med Windows 98 (ikke SE) windows Me, windows xp pro og windows xp home.

Når den kopierer filer fra cd'en kommer der fejl hele tiden med filer der ikke bliver kopieret ordentligt. Det er ikke cd'erne. Jeg har jo prøvet med mange cd'er.

Og en gang fik jeg installeret det helt færdig. Det var med Me, men så lavede mgrsv32 fejl når jeg prøvede at komme ind i "egenskaber for system" og shell32 lavede fejl da jeg prøvede at komme ind på netværket. Og der kom blå skærm hele tiden...

HVAD KAN DER VÆRE GALT???

Mit system:

Deluxe Cases DLC-S73LB ATX kabinet
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404637893

3 thermal take kabinet blæsere

Chaintech Zenith 7NJS
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707971

AMD XP2600+ Thoroughbred
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577999

GlacialTech Igloo 462 AMD Silent Breeze køler
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724667895

2 x Kingston HyperX 256 MB PC3200 ram
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847923

Prolink PixelView GeForce4 Ti 4200
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364747934

Maxtor 7 gb + maxtor 15 gb IDE

LG 52 x cd-rom

Please help!

//Niels
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:37 #1
måske defekt CD'Rom drev?
har du prøvet med et andet?
Avatar billede zimes Nybegynder
09. august 2003 - 16:46 #2
Det er såmænd bare dine harddiske. Havde samme problem med en gammel 10GB Seagate. Men det er jo også fuldstændig ude af proportioner. Hvad fanden laver du med sådan nogle gnallinger i sådan et system? http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374608011 og køb dig en 120'er.
Hvad ligger din cpu for resten på i idle? Har nogle varmeproblemer med samme.
Avatar billede chalde Seniormester
09. august 2003 - 16:56 #3
prøv at kopiere indholdet af cderne ind på harddisken først.
evt prøv at deaktivere raid controlleren i bios.

et lille tip til hvis du får winxp ind:
installér sp1 før noget andet, og derefter de nyeste nforce2 drivere fra www.nvida.com ellers kan der godt ske ballade (har samme bundkort)
Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 16:57 #4
zimes: Er du sikker på det? På hardwareonline.dk er de sikre på at det er rammene. Men det er ikke min computer, det er en af mine venners. Ville også selvhave købt nye diske forlængst...

Se evt. her: http://www.hol.dk/traad.asp?fID=14&tID=111304
Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 16:59 #5
chalde: Det er ikke cd'erne der er dårlige. Det er jeg 100på. Har brugt dem i andre computere, og den ene er faktisk helt ny. Lige købt i dag.

Jeg har allerede diabled raid...
Og den version jeg har købt af winxp indeholder allerede sp1 :)
Avatar billede chalde Seniormester
09. august 2003 - 17:00 #6
og et lille tip da jeg ka se du ikke overclocker, så sæt hastigheden på rammene ned til 166, da de så vil yde en del mere (nforce2 yder dårligt når ram og fsb kører asynkront), har selv gjort det på mit system.
Avatar billede chalde Seniormester
09. august 2003 - 17:00 #7
men prøv at kopiere indholdet ind på harddisken. Kan som sagt være cddrevet der har problemer.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 17:01 #8
niels. => har du prøvet med et andet CD-Rom drev?
Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 17:20 #9
Nope det har jeg ikke. Er da en mulighed, men jeg tror ikke meget på den. Det er et næsten nyt cddrev
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 17:26 #10
om det er nyt eller ej, så kan det stadig være defekt ;o)
Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 18:17 #11
jaja, men det har jo ellers virket perfekt... :/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 18:21 #12
ja, oki.. men når du få disse fejl ser jeg kun 2 ting
1: ødelagt CD-OM og det afviser du jo
2: defekt CD-OM, men det har jo virket før?

niels. => kan se du er ny og ved at acceptere et svar betyder at problemet er løst.. se ect den uofficile eksperten FAQ her www.ebruger.dk/faq
Avatar billede niels. Nybegynder
09. august 2003 - 21:21 #13
Oh... jeg bruger normalt kun hol.dk ... Sorry

Jeg tror jeg har fundet ud af at det er rammene. Det er der efterhånden så mange der siger. Kører memtest nu...
Avatar billede zimes Nybegynder
09. august 2003 - 23:00 #14
Har du fundet ud af om det er rammene, for jeg havde præcis de samme symptomer. Filer der var mangelfulde og ikke blev kopieret rigtigt. Ingen problemer da jeg installerede XP på en 40GB IBM'er. Ram'ene var nogle pc2100 kingston ram som havde jeg brugt i min gamle computer, ingen problemer der. Men hvis det ikke hjælper med en anden disk, skal jeg nok give dig dine point tilbage...