Avatar billede sfc Nybegynder
07. august 2003 - 15:55 Der er 20 kommentarer

Film der ikke maa kunne downloades

Hej jeg har et problem.... Derfor henvender jeg mig til jer eksperter (:
Jeg ved simpelthen ikke hvordan man laegger en laas paa smaa film saa brugere af hjemmesiden kun kan se, men ikke downloade filmene!!! nogen der ved dette plz guve me an answer...det er lidt vigtigt og derfor giver jeg ogsaa 200 points (:

Filmene bliver lagt ud i quicktime, RealPlayer og Media Player..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. august 2003 - 15:57 #1
meget kort - hvis du ikke vil have at folk skal kunne downloade dem skal du lade være med at lægge dem online.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2003 - 15:59 #2
enig - det er altdig muligt at hente dem. Har aldrig set en side, hvor det ikke var muligt på en eller anden måde.
Men andre må endelig rette mig, hvis jeg tar fejl.....
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. august 2003 - 16:01 #3
Det tætteteste du kan kommer, er at ligge dem op på en server, hvorfra det er muligt at streame dem fra. "Desværre" i dit tilfælde, findes der værktøjer der kan downloade filen her også. Men det er nok det tætteste du overhoved kommer på det.
Avatar billede chv Nybegynder
07. august 2003 - 16:04 #4
RealPlayer Plug in skulle kunne klare dette rimelig simpelt, men vil for god ordens skyld lige nævne at du ikke 100% kan sikre dig at folk ikke bruger nogle forskellige værktøjer til alligevel at hente dine film :-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. august 2003 - 08:20 #5
du kan også lave en flash eller en shockwave der viser filmen på den måde kan brugeren ikke bare 'nøjes' med at tage filmen, men skal have hele din flash film
Avatar billede sfc Nybegynder
08. august 2003 - 08:57 #6
Er der virkelig intet at goere... Jeg har da set sider, hvor man ikke kan hente billederne fra.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. august 2003 - 08:59 #7
må vi se?
Avatar billede sfc Nybegynder
08. august 2003 - 09:34 #8
Jeg kan da ikke lige huske hvilke... Jeg er ikke Einstein... Men paa f.eks. sider hvor man handler med kunst osv. Der kan man ikke umiddelbart faa lov til at downloade billederne.
Avatar billede otis Nybegynder
08. august 2003 - 09:37 #9
Du kan med htaccess sørge for at der skal være en korrekt reference, men headers kan fakes. Og når en film fil er vist, ligger den også de midlertidige internetfilere.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. august 2003 - 09:39 #10
sfc >> ahh ok, så ved jeg hvad du mener - det er bare ikke sikkert nok, for dem der virkelig vil ha fat i billederne tage bare et screenshot og klipper billedet ud...
Avatar billede chv Nybegynder
08. august 2003 - 13:15 #11
så et prog forleden der kan kopiere "streams" mens man ser dem, kan ikke på stående for huske hvad det hedder.
Avatar billede chv Nybegynder
08. august 2003 - 13:17 #12
tror forøvrigt ikke bare at man kan hente filmen fra sin internet cache, ville sgu være for nemt :-), hehe har vist også prøvet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2003 - 13:18 #13
asfrecorder?
Avatar billede sfc Nybegynder
08. august 2003 - 15:40 #14
tsk tsk... det lyder som om der er nogen her der lavet lidt ulovlige ting paa internettet!! (:
Avatar billede mm12010 Nybegynder
16. september 2003 - 12:57 #15
lukketid?
Avatar billede ludvig87 Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:17 #16
Hvad med at lave en højre klikke kode. Altså at hvis de højreklikker på siden, for at trykke på gem destination som, så kommer der en boks op..

Aner ik hvad den kode hedder, men prøv at kigge omkring....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. maj 2004 - 08:08 #17
fået det til at virke?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. maj 2004 - 08:12 #18
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:03 #19
Lukketid?
Avatar billede otis Nybegynder
28. januar 2007 - 18:02 #20
Hehe, det kunne godt tænkes ;-)
Sjovt at få påmindelser om så gamle tråde.