Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:47 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

En taksator ?

Hvad er en Taksator bestemt ? Jeg ved det er en som vurderer i fx. forsikringssager.Men har kun hørt det indenfor biler ? Hva er hans job hvis vi siger at din bagage er stjålet i en rejse ? det lyder sjovt for har hørt der er en ved alle sager.. hehe
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 12:48 #1
Ifølge lademann er det: taksator taksator (latin):
vurderingsmand.
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 12:49 #2
Der er jo nødt til at være en person der vurderer skadens omfang og værdien og dermed bestemmer eventuelt kompensation for tab i alle sager.
Avatar billede peet-49 Novice
06. august 2003 - 12:50 #3
Som du selv skriver-han vurderer skader, men han ved bestemt ikke alt, men undersøger det han ikke ved. Man kan altid forhandle om afgørelsen, og behøver ikke acceptere hans afgørelse.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:50 #4
Ja det har jeg lige sagt jeg godt vidste : )

"Jeg ved det er en som vurderer"
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:51 #5
peet49.. det vil sige han siger fx. "Jeg kan give dig dette beløb" også har du at sige ja eller nej ? hvis nej hva så ??
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:51 #6
Er der sådan en i alle sager ?
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 12:52 #7
DEr findes jo forskelleige taksatorer der vurderer forskellige skader. En der skal vurdere en vandskade på et hus, er en der ved noget om den type skader. En er skal vurdere prisen på en bil er jo ikke nødvendigvis den samme person, men en der ved noget om bilpriser.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:53 #8
Omnia ok lad os ta det eksempel som jeg gav.. hva er hans job så ?
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 12:56 #9
Nope så er der ikke taksartor på! Min svigerfar har det job!
Det er kun ved skader på hus, bil ,båd og den slags! Ved de skader du snakker om er det et skøn mellem dig, og forsikringsselskabet!
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 12:57 #10
sorry stavebøf
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 12:58 #11
lrd.. du tar fejl for en jeg kender har fået at vide at han ville blive kontaktet af en taksator, Det gør ingen forskel bare fordi din svigerfar har det, Har du måske spurgt ham : )?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:02 #12
Har jeg ret ?
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 13:03 #13
Jeg mener det fungerer således:

1)Man har en skade, tyveri, bil eller båd, eller noget helt tredje.
2) Man anmelder skaden
3) Forsikringsselskabet vurderer om de vil dække skaden
4) Hvis de anerkender erstatningskravet sætter de en taksator til at vurdere hvor meget skaden koster.
5) Ja, man kan godt sige nej til beløbet, men man skal have argumenter for hvorfor man eventuelt vil have mere end forsikringsselskabet tilbyder.
Er det det du mener?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:05 #14
Omnia .. ja det er det jeg mener.. men ska lige høre.. Hva har de at vurdere Hvis jeg har beviser for hva jeg har med bilag ?
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 13:07 #15
Avatar billede omnia Nybegynder
06. august 2003 - 13:08 #16
Hvis du har beviser på det du har mistet, så vil jeg tro de er nødt til at dække det hele, men det kommer vist også an på hvilken type forsikring du har. Der er jo nogen omstændigheder hvor de ikke mener de skal dække. HVis de først har anerkendt erstatningskravet, så er det næste et spørgsmål om at finde ud af hvor meget du skal have for dit tab, og det skal selvfølgelig være rimeligt.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:09 #17
lrd ???
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 13:09 #18
Man får jo aldrig ny pris!
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 13:10 #19
http://www.vurderingskontoret.dk/index.htm

De er taksator! Der står hvilke områder de roder ,ed. Derfor linket.
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:11 #20
lrd.. ja ?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:12 #21
Nu giver du to forskellige links.. "De er taksatorer" hedder det vist..
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 13:14 #22
Glem det jeg hopper fra tråden!!

Ved godt hvad mener en end hedder. Det er du nok ikke lige den der skal lære mig
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:14 #23
lrd.. HVIS du tar dette link..

http://www.vurderingskontoret.dk/fagomraader.htm

Så kan DU måske tro at de slet ikke engang vurderer noget med en bil : )
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:16 #24
lrd.. Du tåger bare JEG ved det ikke passer.. så lad vær at trække den ud.. og det firma du gav mig har Kun med - særligt sagkyndige inden for museer, handlende og auktionshuse.
Lrd.. Så undersøg inden du skriver , så bruger vi heller ik tiden på ingen ting..
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:17 #25
Omnia men jeg takker dig for Hjælpen! du er en Guttermand !Her er dine point ...
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 13:18 #26
http://www.forsikringsraad.dk/

forsøger at sige til dig at de bruges til mange ting!!
Slut herfra
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:20 #27
Omnia lige et spørgsmål til dig igen... Hvis værdien af det du har mistet er 20.000 kr og de dækker 10.000 kr. hva vil du så få tror du ? Jeg tænker mere på om de vurdere hele de 20.000 kr el. om de tar 10.000 af de 20.000 kr også oven i det laver afskrivninger ? på de 10.000 kr ?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
06. august 2003 - 13:21 #28
Lrd er du her stadig ? jeg troede du var væk.. det er sku godt du! ka du hygge dig fremover..
Avatar billede omnia Nybegynder
07. august 2003 - 16:03 #29
Hej Igen golden-dream. Tak for point.

Ja, jeg er jo ikke forsikringsmand, men jeg vil tro, at hvis du har forsikret en genstand for 10.000 og den er 20.000 værd, så har du underforsikret genstanden, men vil få de 10.000.

Det kommer jo an på det der står med småt i din police.

Omnia
Avatar billede golden-dream Nybegynder
14. august 2003 - 21:24 #30
Ok takker..
Avatar billede golden-dream Nybegynder
14. august 2003 - 21:25 #31
Og.. Omnia det er godt at se sådan nogle flinke nogen på eksperten som dig, som ikke er ligesom visse andre!