Avatar billede eaglef1 Nybegynder
06. august 2003 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Støj på netværket

Jeg sidder med et problem, hvor netværket i en produktionshal ikke køre optimal, der er nedsat hastighed og udfald. Jeg har en formodning om at det skyldes de industrimaskiner som er placeret i hallen.

Mit spørgsmål går derfor ud på:
Er det muligt at måle støj på et netværket?
Hvis ja, hvordan og hvor finder jeg mere information herom?
Avatar billede jensendk Nybegynder
06. august 2003 - 10:41 #1
Ja, du kan godt måle støj på netværket.. Fluke har nogle ret gode, og desværre ret dyre, instrumenter til dette.

Hvis i kører  UTP i dg, så ville jeg ofre pengene på STP istedet, det er dyrere ja, men netop i industrihaller er det guld værd.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. august 2003 - 10:50 #2
Du kan eventuelt prøve at kontakte Jens Kr. Tv. Olesen
http://www.jens-emc.dk/

Det er ret sandsynligt at han har udstyret og kan hjælpe.

Men... Hvis du skifter til STP, så får du både skærmet dine signaler og du får udskiftet kabler, som måske er defekte. Måske er det bedre bare at skifte kablerne.

Hvor meget kabel drejer det sig om?

Er der lange segmenter? Måske skulle du hellere trække fiber på de lange segmenter.

Virker netværket perfekt om aftenen når maskinerne er stoppet?
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
06. august 2003 - 10:56 #3
Desværre fandt jeg ikke noget jeg kunne bruge på www.fluke.dk, men www.jens-emc.dk gav derimod en masse. Jeg takker for hjælpen.

redhat9user kan du ikke lige ligge et svar så du kan få nogle point
Avatar billede riversen Nybegynder
06. august 2003 - 10:57 #4
ring til din elektriker...de har udstyret til det, som er MEGET dyrt
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. august 2003 - 11:21 #5
Jo tak.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. august 2003 - 19:12 #6
Mange tak for point, jeg er glad for at Jens kunne hjælpe. Det kan han nu næsten altid :o)