Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. august 2003 - 20:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Store problemer efter opdatering af XP

jeg besluttede at det var på tide at opdaterer mit XP (med SP1) styresystem, så det gjorde jeg! installerede alt hvad den bad mig om fra microsofts opdaterings side...

nårh, den bad mig om at genstarte, hvilket jeg så os gjorde - men NU virker INGENTING, jeg er slet ikke i stand til at køre nogen som helst former for *.exe filer - den siger bare at den ikke kan finde filen

prøver jeg at åbne add/remove programs (for at fjerne opdateringerne) så siger den, at en rundll32.exe (igen en exe fil - men den er vidst ret vigtig?) mangler.

For at tage et andet eksempel - jeg kan ikke bruge den genvej windows selv har lagt til IE, men hvis jeg åbner kør (undrer mig over hvorfro den virker) og skriver www.eksperten.dk så åbner den siden i IE

Jeg vil blive utrolig ulykkelig hvis formatering er den eneste løsning, da jeg kører med RAID (den vil åbenbart kun installere XP hvis der kun er én partition!?!? - kan det virkelig passe?).

Jeg ville blive overlykkelig hvis jeg bare var i stand til at formatere C: da jeg med vilje kun har lagt styresystemet dér.

håber der er nogen som kan hjælpe en fortabt sjæl...mig :'(

på forhånd tak
Avatar billede bredker Nybegynder
05. august 2003 - 20:52 #1
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. august 2003 - 20:54 #2
det med raid passer ikke.
jeg kører raid, og har en partition på ca. 6gb på c.
og resten på d:
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 20:58 #3
kan bekræfte det metal_hansen siger mht. raid..har det samme

sp1 ødelægger winxp hvis du har en piratkopi mig bekendt...har dog ikke set hvad det egentlige virkning helt nøjagtig er.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 20:58 #4
dvs. det er hvad jeg har fået at vide
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. august 2003 - 21:00 #5
#1 det vil jeg straks prøve...MANGE tak

#2 Well, det krævede den da jeg installerede XP første gang - det kan måske skubbes over på at det var første gang jeg opererede med RAID !?

Jeg har nemlig gjort som dig - har kun lagt styresystemet på C:\ (intet andet end det) og alt mit andet på på andre partitioner
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. august 2003 - 23:20 #6
hehe, jeg er istand til at køre *.exe filerne gennem dos - sjovt nok skulle jeg dog os lige lave en bat fil der åbnede dos :-p

Jeg kan ikke finde min XP cd lige nu, og er desuden på vej i seng. Jeg vender tilbage imorgen, hvor jeg forhåbentlig har fikset problemet :)
Avatar billede bredker Nybegynder
07. august 2003 - 06:36 #7
hvordan køre det
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
30. august 2003 - 13:37 #8
Har fået det op og køre...(faktisk for længe siden :-\)

gider du lige smide et svar Bredker?

Til jer andre, tak!
Avatar billede bredker Nybegynder
30. august 2003 - 19:29 #9
takker