Avatar billede kpas Nybegynder
14. december 2000 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne acces formular i fuld skærm, HVORDAN ?

Problem: Ved åbning af Access formular fra genvej på skrivebordet, åbnes formularen i et ikke meksimeret vindue. Er der en der kan fortælle hvorledes og hvor man ændre dette, så formularen åbner i fuld skærmvisning.
Avatar billede hojben Novice
14. december 2000 - 12:00 #1
Du kan gøre det ved at indstille det i funktioner >> Start >> der er et punkt som fortæller hvordan den skal åbnes.

Eller du kan lave en makro som hedder autoexec og der definerer du at formularen skal åbnes + maksimer i næste punkt.
Avatar billede ricky Nybegynder
14. december 2000 - 12:35 #2
Eller ved kode i Onload eventet: DoCmd.Maximize
Avatar billede region Nybegynder
15. december 2000 - 13:41 #3
Ricky har ret....

Ved designvisning på din formular vælger du properties.
På fanebladet event vælger du en kommando der hedder On Open. ude til højre er der 3 prikker hvor du klikker.
så vælger du Code Builder og skriver flg.

docmd.maximize

dernæst lukker du bare formularen og gemmer den.

Det var det...!!!!!!!