Avatar billede zhatten Nybegynder
14. december 2000 - 09:38 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

IE vs. NS

Hvad kører i, og hvorfor ?

- Zhatten
Avatar billede roney Nybegynder
14. december 2000 - 09:41 #1
Jeg kører IE, da den viser sider med rammer bedst!! Hvis du kommer ind på en side i NS der bruge <IFRAME> ser det ikke godt ud, derfor kører jeg med IE, da flere og flere sider på nettet i dag bruger <IFRAME>
Avatar billede senj Nybegynder
14. december 2000 - 09:43 #2
Prøv at kigge på overskriften på denne side - måske det kunne give noget!

http://www.javacats.com/US/articles/Jsart.html
Avatar billede senj Nybegynder
14. december 2000 - 10:06 #3
Den 1.10.2000 brugte 24% af alle browsere NS - resten går altså til IE. IE er overlegen i forhold til NS på mange områder. Hvis du tager en funktion som begge kan klarer, så vil du opleve at IE gør det bedst.

1. Tabeller og andre komplekse HTML emner fortolkes hurtigere med IE.
2. IE er langt bedre til at behandle brugen af Stylesheets.

Men måske burde man slet ikke sammenligne IE og NS da de i virkeligheden er meget forskellige browsere. De er opbygget på hver deres måde og klarer HTML og Java på hver deres facon.

Jeg bruger selv IE og har ingen intentioner om at skifte - så det siger vel sig selv. Den skarpe læser vil opdage at ovenstående er skrevet af en IE bruger J
Avatar billede beaviz Nybegynder
14. december 2000 - 10:13 #4
Jeg kører Netscape af to grunde.
1. Jeg bryder mig bestemt ikek om IE, nok mere en vane sag, end en egentlig kvalitetssag.
2. Netscape er det eneste der kører på min Linux.

Lige et hurtigt spørgsmål? Hvornår lærer IE at tage MIME typer alvorligt? De er der af en grund for fanden!
Avatar billede jens Nybegynder
14. december 2000 - 10:14 #5
Det kommer vel an på hvad du mener med hvad vi kører.

Jeg tester sider i NS, IE, NeoPlanet, Opera for at være sikker på om de kører i alle versioner ( 3 + ). Når det bare er alm. brug af browser, så bruger jeg også, som de andre, IE.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. december 2000 - 10:20 #6
Hm jeg bruger IE men overvejer at skifte/prøve den nye NS
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2000 - 10:24 #7
Jeg bruger NS 4.5, som virker. IE4 virker ikke ordentligt bag den proxy vi har
her. Jeg oplever aldrig at der er professionelle sites, der ikke dur i NS 4.5 - men
det er måske netop min definition på professionel... ;-)
Avatar billede jens Nybegynder
14. december 2000 - 10:31 #8
Det sjove ved Netscape 6.0 er bare at den ikke lige kan finde ud af de såkaldte ( her på eksperten ) TV2-menuer. Prøv at se http://www.tv2.dk/ med NS6 - eller den her som var i et andet spg. forleden: http://www.interlog.dk/danish/dan.htm

Så der er nogen der skal ud og rette lidt ;-) - eller er det fordi jeg har den helt tidlige version af NS6, hentede den et par timer efter den blev frigivet.

NS 4.5 kan godt klare det - nok noget med versionsnumeret der ikke kan findes af scriptet....
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. december 2000 - 11:41 #9
>>jens - det er tv2 som har glemt ns6 i sin kode  *LOL*
Jeg sejler med IE i sidste version, min foretrukne, og har Ligeledes NS6 på samme maskine.
Så har jeg en maskine med ns4+ og ie4+ og opara derudvover har jeg i det daglige adgang til mac\'r med henholdsvis ns og ie.
Det der med at 24% sejler med NS er globale tal - lille DK, set med statistikker fra vores egne servere syntes jeg at tendensen til et fra NS er under 10% ! - Men det er også mest virksomheder som besøger de sites vi hoster og derfor er NS nok ikke så udbredt der !

:)
Avatar billede jens Nybegynder
14. december 2000 - 11:51 #10
tjaa, der er faktisk mange steder hvor de har \"glemt\" NS6, men mon ikke de snart finder ud af det ;-)

Men selv om statistikken er lav for NS, så bør man nok bestræbe sig på at den også kan være med - tænk hvis den lige pludslig fik mange brugere, så var der måske nogen der fik travlt.... Men som Erik siger, så er de proff. sites jo også godt med hvad det angår - oder was ??
Avatar billede stroehm Nybegynder
14. december 2000 - 12:17 #11
>> der var stort set ingen af de store sites som havde forberedt sig til NS6 - men de er da hurtigt kommet efter !
Og selvfølgelig skal alle da have mulighed for at se et site eller ihvertfald det mest relevante indhold af sitet !

Men folk bliver vel også ved med at bruge de gamle browsere så længe siderne kan vises i dem !
- bare lige en tanke !
Avatar billede zhatten Nybegynder
14. december 2000 - 21:24 #12
Jeg kører selv IE 5,0 og jeg ikke fordrage NS, tror det er en vane sag.

- Zhatten