Avatar billede jollybolly Nybegynder
04. august 2003 - 17:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændring af Hertz på skærm

Hej.
Jeg er i den situation at jeg har brugt et program (reforce) til at ændre hertzene på min skærm så den kunne køre 800x600 i 100hertz (til counterstrike) hvilket har virket helt perfekt, da mit skrivebord kører 1280x1024 tænkte jeg mens jeg sad og kedede mig GAH! at jeg ville have 1280x1024 i 100 hertz også MEN!!! når jeg starter pc op kommer der en box op lige før skrivebordet kommer frem hvor der står ATTENTION 100 hertz is out of range

Jeg har prøvet følgende : 1 at starte i fejlsikret tilstand og fjerne reforce.
: 2 at tilslutte en anden skærm starte op, slukke tilslutte min egen skærm for at se om den reseter instillinger for skærm men det hjælper ikke! En som kan hjælpe mig plz... På forhånd tak!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. august 2003 - 17:55 #1
Højreklik på skrivebordet -> egenskaber -> fanebladet "indstillinger" -> Klik på knappen avanceret -> Under fanebladet "skærm" kan du vælge hvilken Hz den skal køre med.

Du skal nok sætte en anden skærm til for at kunne komme ind og rette indstillingerne!
Avatar billede 7degreez Praktikant
04. august 2003 - 17:55 #2
kan du ikke ændre Hz på selve skærmen og ikke over software..?
Avatar billede 7degreez Praktikant
04. august 2003 - 17:56 #3
Ellers brug kun de 60-75 Hz resten kan du jo alligevel ikke se forskel på...
Avatar billede jollybolly Nybegynder
04. august 2003 - 17:58 #4
7degreez nope kan ikke ændre på selve skærmen, jakobclausen det virker ikke, det er som om det er i selve skærmen?
Avatar billede 7degreez Praktikant
04. august 2003 - 18:00 #5
Er der så ikke den der hedder DEGAUSS..?
Avatar billede 7degreez Praktikant
04. august 2003 - 18:01 #6
kan du heller ikke starte op i fejlsikrettilstand og ændre indstillingerne på din egen skærm...
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. august 2003 - 18:04 #7
....jeg vil tro det er et softwareprob.... Gå ind i system-indstillinger og fjern skærmen(skærmene)....genstart og computeren burde finde skærm og sætte den til standardsettings!!
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. august 2003 - 18:05 #8
altså under fejlsikret!! :-)
Avatar billede st3fan Praktikant
04. august 2003 - 18:51 #9
Du skal gå ind i fejlsikret tilstand og installere reforce igen... derefter skal du sætte antal hz for 1280x1024 til 75. Så skal du bare genstarte... og voila
Avatar billede st3fan Praktikant
04. august 2003 - 18:54 #10
Din skærm kan nok højest klare 85 hz i den opløsning... men jeg ved ikke hvilken skærm det er...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. august 2003 - 22:59 #11
du har sat hz for højt op i windows og kan nu ikke ændre det så du føler dig fukked ik? Hvis den siger det med begge skærme er det vel fordi de ikke kan køre så mange hz. tja det er vel et software problem når den er indstillet til at køre 100hz... den burde da egentlig selv finde ud af at det er out of range og sætte det til et ordentligt antal. Find en ven med en motherskærm og sæt den til din computer. Så kan du da ændre det som Jakob Clausen skrev i Egenskaber for Skærm. Men som jeg har forstået det kan du slet ikke komme i fejlsikret vel? det er når du tænder at din skærm dør ikke? det ville også være rart at få at vide hvilke skærme du har.
Avatar billede jollybolly Nybegynder
05. august 2003 - 17:58 #12
takker det virkede... :-) stefanrosgaard
Avatar billede st3fan Praktikant
06. august 2003 - 11:26 #13
tænkte det nok