Avatar billede pbudk Nybegynder
04. august 2003 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Brug af Arial i Latex/Tex på Linux platform

Hej

Er der nogen der ligger inde med en vejledning til hvordan man kan anvende Arial fonten i Latex dokumenter på en linux platform.

Jeg er forholdsvis ny udi Latex, så det må gerne være en udførlig vejledning.

På forhånd tak.
Avatar billede ljm21 Praktikant
04. august 2003 - 11:14 #1
Prøv med:
\begin{sffamily}
Tekst der skal være Arial
\end{sffamily}

Mvh Lars
Avatar billede pbudk Nybegynder
04. august 2003 - 12:09 #2
Selvom sffamily ligner en smule er det desværre ikke Arial.

Jeg er også lidt bange for, at det er noget mere tricky at lokke den til at bruge Arial end ovenstående eksempel antyder.
Avatar billede ljm21 Praktikant
04. august 2003 - 18:53 #3
Så vidt jeg ved er der desværre ikke rigtig mulighed for at komme det nærmere.
Avatar billede bromer Nybegynder
05. august 2003 - 13:11 #4
Jeg mener heller ikke du kan ramme helt præcist. Der findes meget få fonte man kan bruge, fordi der sættes ret store krav. Prøv at søg lidt rundt efter Metafont og se om ikke du kan finde en font du gerne vil bruge.

/Bromer
Avatar billede pbudk Nybegynder
05. august 2003 - 14:20 #5
Lidt søgning på google har givet mig:

http://ttf2pt1.sourceforge.net/
og
http://pegasus.rutgers.edu/~elflord/unix/latex/no-bs.html

Jeg har nu fået omdannet mine TTF fonte til PS .pfa og .afm filer, men nu er jeg gået i stå med at installere selve fonten.

Er der nogen, der har nogle ideer ?
Avatar billede pbudk Nybegynder
06. august 2003 - 18:04 #6
Hm - Helvetica er nok det tætteste jeg kommer på Arial i denne omgang så

\usepackage{helvet}
\renewcommand{\familydefault}{phv}

men ellers tak for indlæggene.