Avatar billede Slettet bruger
03. august 2003 - 18:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan jeg rippen en flash fil

Jeg har en ven der har været i mellemøsten.

På reuters.com er det er en film/rapportage som han gerne vil gemme da de forsvinder efter noget tid.

Hvordan kan heg rippe dem?

http://reuters.feedroom.com/frameset.jsp?st=1059929146518&rdm=27282
Avatar billede aoware Nybegynder
03. august 2003 - 19:17 #1
Først kan du se om computeren ikke har lagt den i Temporary Internet Files, som en .swf fil eller måske en .exe
Ellers skal vi til at hente filen fra hjemmesiden, men kig lige om den ligger der, så hjælper jeg med at hente den hvis det er.

Men må man entlig hente en fil fra en side, når der ikke er en download funktion? hvis man ikke må det, så kan ejg ikke hjælpe (O:

Hilsen Anders
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2003 - 19:27 #2
Nu har jeg søgt igennem temp internet...

Desværre ingen held.
Avatar billede aoware Nybegynder
04. august 2003 - 09:59 #3
er du sikker på at den ikke lå der, det er ikke sikkert at den hedder: DenFilmJegIkkeKanFinde.swf (O:

men du kan tømme mappen og så kun åbne den der side, og så gå derind og kig igen, og åben alle filerne som er flash

Hilsen Anders
Avatar billede lrd Nybegynder
04. august 2003 - 11:47 #4
hmm denne tråd ligger på kandu :-) og er om samme emne.

Puha - jeg er bange for, at du bevæger dig på den forkerte side i lov om ophavsret osv. Det, du prøver på, er ikke lovligt.

At der så i Microsoft Frontpage ligefrem er en funktion til kopi/download af hjemmesider samt stier derfra, gør det ikke mere legalt ! Så mit råd er IKKE at gå end under Frontpage, åbne under det, som svarer til "filer" (har ikke Frontpage på denne PC) og vælge det punkt, som hedder noget i retning af "kopier hjemmeside".

Mvh Erling
Avatar billede aoware Nybegynder
04. august 2003 - 13:44 #5
hvis den ligger i Temporary Internet Files er det så ikke lovligt at kopiere den over i en anden mappe?

Hilsen Anders
Avatar billede lrd Nybegynder
04. august 2003 - 13:46 #6
Hvis linket fra Reuters fjernes efter et tidsrum, er det sikkert stadig i deres arkiv. Jeg har lige været inde og snuse lidt rundt på Reuters hjemmeside. Her kan du sende filmen (linket) til dig selv fra Reuters fremviser. Hvor længe filmen så lagres... det ved jeg ikke, men det var da et forsøg værd.
Hvordan du ripper / kopiere filmen fra Reuters fremviser, det ved jeg ikke noget om, og jeg tror som erling er inde på, at du ved at gøre det (hvis de ikke har været så smarte at lukke for det) kommer i kambolage med kopi rettighederne ved Reuters, men send dem dog en e-mail og få det afklaret, det koster da ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 17:04 #7
--->ldr

Kan du ikke lave et svar
Avatar billede lrd Nybegynder
04. august 2003 - 17:04 #8
svar
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 17:05 #9
--->aoware

Jeg har prøvt at tømme mappem men der bliver kun gemt filer på max. 30kb
Avatar billede lrd Nybegynder
04. august 2003 - 17:08 #10
Det er jo heller ikke lovligt :-)
Avatar billede aoware Nybegynder
04. august 2003 - 22:10 #11
er det ikke lovligt at tage en fil som automatisk downloadet til din computer?