Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
01. august 2003 - 20:00 Der er 4 kommentarer

Permission til fopen

Hejsa... Jeg vil bruge følgende php-kode til at oprette en fil og komme noget indhold i den....

$fp = fopen("fil.html","w");
fputs($fp,"dette er indholdet");
fclose($fp);

Hvis jeg så prøver det får jeg følgende fejl...

Warning: fopen(fil.html) [function.fopen]: failed to create stream: Permission denied in C:\Webserver\cms\index.php on line 13

Det er klart at jeg har en permission sat forkert (eller kræver det en extension dll til brug af filer)... Hvis jeg kører det på mit hjemmeside-udbyders web-server virker at fint, men på min lokale IIS kommer fejlen.... Jeg synes at alt i min php.ini er stillet til at tillade brug af filer... Nogen der kan hjælpe
Avatar billede kohaar Nybegynder
02. august 2003 - 01:38 #1
Har aldrig haft problemer med det, men jeg kører også apache på win 32 (anbefales).

Har du prøvet med fopen("c:\\Webserver\\cms\\fil.html", "wb")? ved ikke om det kan hjælpe.
Avatar billede kinguru Nybegynder
02. august 2003 - 11:51 #2
Just to know, har du "fil.html" åben i en eller anden editor imens du prøver scriptet af?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
02. august 2003 - 13:05 #3
nej.... det er en ny fil som bliver oprettet, så den er ikke åben
Avatar billede repsac Nybegynder
03. august 2003 - 01:39 #4
hvad er rettighederne på den mappe du forsøger at oprette filen i?