Avatar billede olezen Nybegynder
01. august 2003 - 17:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

licq i RH 8.0 hvordan

jeg har prøvet på at installere licq på min redhat 8.0  , men jeg får denne fejl

libc.so.6(GLIBC_2.3.2) is needed by licq-1.2.7-rh8.0
libpthread.so.0(GLIBC_2.3.2) is needed by licq-1.2.7-rh8.0

jeg kan regne ud at jeg skal have installeret disse 2 men hvor kan jeg finde dem???
Jeg er total newbie i linux
Avatar billede fut21 Nybegynder
01. august 2003 - 18:43 #1
Du skal lære at bruge APT-GET. Det vil løse dine problemer.

Hvis du ikke ved hvad apt-get er kan du læse om det her:(det står ca. midt på siden)
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=209
og i denne artikel:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=146
Avatar billede matfri Nybegynder
01. august 2003 - 20:28 #2
Med Redhat er der et program som kan køre icq og alle mulige andre messenger programmer....prøv at kigge under internet i din gnomemenu...
Programmet hedder instant messenger!
Avatar billede olezen Nybegynder
01. august 2003 - 20:46 #3
ok tak matfri, jeg køre ICQ med instant messenger, men hvad med Msn messenger kan de også kører den ?
Avatar billede matfri Nybegynder
01. august 2003 - 20:47 #4
ja det kan det godt det kan køre mange forskellige også msn det gør jeg...
Avatar billede olezen Nybegynder
01. august 2003 - 20:56 #5
hvordan!!! jeg har oprettet et konti med mit icq nr. og pass osv. men hvad skal jeg gøre hvis det er en msn konti jeg vil have
Avatar billede matfri Nybegynder
01. august 2003 - 21:07 #6
-> udvidelsemodul
-> indlæs
-> libmsn.so

og så burde du kunne gøre det samme som da du loggede på icq...
Avatar billede olezen Nybegynder
23. august 2003 - 12:44 #7
matfri ligger du liget et svar
Avatar billede matfri Nybegynder
23. august 2003 - 12:49 #8
Det kan du tro....ha det godt...og tak for pointene
Avatar billede olezen Nybegynder
24. august 2003 - 13:35 #9
Er der nogen der ved om der findes skins til instant messenger ?