Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 10:38 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Lukke problem i win 98

Hej Eksperter

Internettet vil ikke lukke ned, da den har fundet en fejl ved "lexplorer" inden nettet lukkes kommer følgende frem når ctrl alt delete trykkes.
microsoft internet explorer
explorer
lexplorer

Alle opdateringer fra windows er up to date

Hvad er der galt?
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 10:50 #1
prøv at tjekke for spyware eller virus
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 10:51 #2
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:00 #3
ja, det glemte jeg at skrive. Har tjekket med http://www.pandasoftware.com/activescan
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 11:02 #4
har du prøvet at se efter spyware?
Avatar billede trashmus Nybegynder
01. august 2003 - 11:08 #5
LOL ...
lrd og arlet,
Det har ikke noget med spyware eller virus at gøre. Det er bare windows og en af de mange små ting som skoder.

Hvilken ver. af IE bruger du ? måske skulle du holde dig fra at bruge højrer version end 5.5
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 11:13 #6
Trashmus>>Der tager du nu fejl, det kunne sagtens være noget Spy/mal ware der har ødelagt Iexplorer.
Men det er nok en geninstallation der skal til, evt en opdatering.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 11:15 #7
ak ak ak
Avatar billede trashmus Nybegynder
01. august 2003 - 11:18 #8
Fair nok. Vi kender jo til hvilke web-sites som arlet kigger på.
Men den op/down grade af IE holder jeg også på :)
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 11:19 #9
"Vi kender jo til hvilke web-sites som arlet kigger på" ??? trash
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 11:24 #10
Det skidt kan du få ind alle steder fra, også steder du slet ikke forventer.
Nogle spywareproducenter er så svinske at de lægger deres l... ind på folks hjemmesider, uden deres vidende.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. august 2003 - 11:28 #11
undskyld for spam! Fromsej mon ikke denne skal på listen hos riversen :-)

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=snie97&option=24
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:32 #12
fromsej>> det er ikke spyware. har tjekket med spybot.
Hvad kan det ellers være
Avatar billede trashmus Nybegynder
01. august 2003 - 11:34 #13
Jeg minder lige arlet om vi ikke har fået at vide hvilken version af IE han bruger...
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:35 #14
hvis I andre to "Lrd og trashmus" ikke vil hjælpe behøver i lægge flere kommentarer ind i dette spørgsmål
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:36 #15
5.5
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 11:39 #16
Arlet>>En lille mulighed er at prøve med SFC.
Sæt din 98 CD i drevet, Start->Kør SFC tryk <Enter>
Men jeg tror mere på en geninstallation af IE, kig i tilføj/fjern programmer om ikke du kan fjerne den derfra, evt i fejlsikret tilstand.
Du skal i hvertfald være offline, når du gør det.
IE kan hentes her i fuld version.
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84 IE 6.0 + servicepack

Lrd>>Du har min mail, brug den i stedet for.*S*
Avatar billede tmoldt Nybegynder
01. august 2003 - 11:41 #17
Jeg har været ude for noget tilsvarende, men det var fordi at jeg havde installeret en opdatering. Jeg havde opdateret fra IE 5.5 til 6.0,
løsningen var at afinstallere alle versioner af IE, og derefter installere en fuld version af IE 5.5 (kan fåes gratis i telebutikker osv.)eller downloades.
derefter genstartede jeg maskinen, og siden har der ikke været problemer.
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:43 #18
tak fromsej. forsøger!!!
Avatar billede trashmus Nybegynder
01. august 2003 - 11:46 #19
fromsej / arlet
Lad os høre hvad i kommer frem til :)

Helt enig tmoldt, jeg har også helt problem med IE6 og win98.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 11:49 #20
Arlet>>Du kan vælge at hente 5.5 i stedet for, den ligger også på den side jeg linkede til.
Jeg har også oplevet det problem engang, men efter en formatering og geninstallation af Win98, havde jeg ingen problemer med 6.0.
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 11:51 #21
Jeg afinstallerer IE. Hvad skal jeg indstallerer. IE5.5 eller IE6.0???????
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2003 - 11:52 #22
Tag 5.5, så kan du altid opgradere.
Avatar billede arlet Juniormester
01. august 2003 - 12:00 #23
tak fromsej. jeg prøver
Avatar billede arlet Juniormester
05. august 2003 - 23:48 #24
det virker fint nu, tak fromsej. smid et svar, så.....
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2003 - 08:17 #25
Så gerne.*S*
Godt det lykkedes.