Avatar billede mansoor Nybegynder
31. juli 2003 - 18:58 Der er 1 kommentar

Samtale over MSN via en CISCO.router 827

Hej

Er der en som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få samtale over MSN via en CISCO router 827 til at virke. Da jeg ikke ved meget om det, har jeg brug for at det bliver skråret ud i pap. Håber der er en som kan hjælpe.
Avatar billede rubeck Nybegynder
01. august 2003 - 12:36 #1
I eksemplet er der gået ud fra din maskine har IP adressen 192.168.1.2. Hvis andet ændres der selfølgelig bare i eksemplet.

Telnet til din router:

Vælg Kør
Skriv: "telnet <Inderside IP adresse på router>. Hvis der i router er spærret for dette kan du evt bruge konsol kabel og Windows' Hyperterminal.

Login prompt skulle kunne ses:

Password: (password intastes)
Router>ena
Password: (password intastes)
Router#conf t
Router(conf)#ip nat inside source static udp 192.168.1.2 6901 interface dialer0 6901 ---- Er til Voice
ip nat inside source static tcp 192.168.1.2 6891 interface dialer0 6891 --- Er til Filetransfer (1 ssesion). BEMÆRK: Flere samtidige filetransfer sessioner (op til 10) kræver man åbner port fra 6891- 6900

Prøv at test efter config. Hvis det virker så tryk flg for at gemme:

Router(conf)#ctrl+z
Router# wr mem

Hvis det ikke virker, sluk og tænd din router og ændringerne bliver fjernet.

Håber det hjælper.

/Rubeck