30. juli 2003 - 18:14 Der er 12 kommentarer

Nyt vindue uden adresse, menuer, statusbar osv.

Hey.

Jeg mangler et lille script eller kode som fra et tekstlink åbner et maksimeret vindue - bare uden adressebar, menu, standerd-knapper og hvad der ellers normalt findes i en brower på nær scrol-baren som bare skal være helt normal.
Til vinduet mangler jeg også en luk-vindue billede-knap (med mine egne billeder), så når man trykker bliver hovedvinduet aktivt igen.

Venlig Hilsen Esben.

Det ville være RIGTIG godt hvis det også virkede på Mac...
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2003 - 18:18 #1
-- det vil ikke virke på samme måde i Mac, men f.eks.

<a href="java script:window.open('dinSideSomSkalAabnes.html','nyside','width='+screen.availWidth+',height='+screenavailHeight+',status=no');">Åbn ny side</a>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. juli 2003 - 18:19 #2
Avatar billede exp Juniormester
30. juli 2003 - 18:22 #3
Hvis nu folk brugte lidt tid på at søge efter svaret selv, kunne der spares MANGE point:
www.google.com/search?&q=site:eksperten.dk%20popup%20uden%20adresse
30. juli 2003 - 18:33 #4
Nej nej - vinduet skal ikke være en bestemt størrelse (w/h). Det skal heller ikke være fullscreen. Det skal være et helt normalt vindue ligesom det der er når man starter Explorer - det der skal være anderledes er ar der ikke skal være nogen statuslinje, standardknapper(frem,tilbage osv.), adresselinje eller den menu med "Filer, Rediger osv..." - der skal stadig være titellinje (den men "minimer, gendan og luk").
og vinduet skal være maksimeret.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. juli 2003 - 18:33 #5
esbenmilan >> brug mine links
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. juli 2003 - 18:34 #6
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2003 - 18:41 #7
>>esbenmilan
Præcis, hvad mit eksempel skulle være indstillet til ...
30. juli 2003 - 18:59 #8
Roeving - der popper en fejlboks op hvor der står noget i retning af "screenavail ikke defineret".
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2003 - 19:03 #9
-- undskyld, jeg skrev så hurtigt, at jeg ikke fik et punktum med ,-|

<a href="java script:window.open('dinSideSomSkalAabnes.html','nyside','width='+screen.availWidth+',height='+screen.availHeight+',status=no');">Åbn ny side</a>
30. juli 2003 - 19:07 #10
Det kommer igen en fejl-popup:

Fejl: Adgang nægtet

URL: file://C:\Dokumenter\Andet\Midlertidige internetfiler\Midlertidige internetfiler\Temporary Internet Files\Content.IE5\CJWXGN6J\[1].htm

Er det bare fordi det jeg linker til ikke findes?
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2003 - 19:15 #11
Hvis jeg prøver din sti på min pc'er fjerner den for det første alle \\ -- derudover ville jeg teste med en jeg kendte godt, f.eks. http://www.exp.dk

-- så virker den (næsten) perfekt

-- og de næsten handler om, at der så skal indsættes top og left, sådan:

<a href="java script:window.open('http://www.exp.dk','nyside','width='+screen.availWidth+',height='+screen.availHeight+',top=-4,left=-4,status=no');">Åbn ny side</a>
Avatar billede roenving Novice
30. juli 2003 - 19:18 #12
-- nåeh, men det kan jeg se, at den ikke tillader, så enten skal vi trække lidt fra i højde eller bredde, eller vi skal (mest hensigtsmæssigt ,-) flytte det til et lille eksternt script, som kan flytte den den anelse, så kanten af browservinduet er på ydersiden af skærmkanten !-)