Avatar billede quintrix Nybegynder
30. juli 2003 - 17:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Billige film

Er der nogen der ved om der er noget at spare ved at købe film på nettet til alm. kameraer og polaroid kameraer? Og evt. hvor man kan købe disse?
Pfh. tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juli 2003 - 22:20 #1
Kodacolor film 36 billeder - 14 kr. i Netto

kan det mon gøres billigere? ;)
Avatar billede esbenrt Nybegynder
31. juli 2003 - 05:12 #2
jeg skal ikke gøre mig klog på prisforholdet for almindelig farvenegativfilm og instantfilm i danmark og udland, men jeg kan da fortælle at jeg sparer ca. 50% ved at købe mine s/h-film i tyskland (www.ny-camera.com)

og 14,- for en kodacolor ...du får hvad du betaler for
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2003 - 19:02 #3
esbenrt> tjah - måske hvis man har et dårligt kamera ;)
Avatar billede guanche Nybegynder
31. juli 2003 - 19:03 #4
enig med at man får det man betaler for,det er ikke en film man skal tage med på en dyr ferie til udlandet
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. juli 2003 - 19:06 #5
har prøvet med billige og dyre film - kodacolor er så absolut af de bedste billige. Man skal være prof for at se forskel.
Avatar billede bdo Nybegynder
15. august 2003 - 13:59 #6
Jeg spørger lidt dumt, men er kodacolor fra Kodak eller er det et billigt kopi-produkt?
Avatar billede japan Nybegynder
09. september 2003 - 23:00 #7
kodacoler er en gammel kodak VR-film hvis du kan huske dem. De bliver primært prduceret i tjekiet. Teknologien er ca 13 år gammel. Så hvad angår finkornethed, tollerance for over/underbelysning og farve er det totalt forældet teknologi der ligger til grund for kodacolor-filmene..
Jeg kan fortælle dig videre at de nye film også opdateres ... Hvis du får fat i en ny kodak gold film.. feks. en 200 asa film.. vil du idag se, at der står "kodak 200-8".. Nu skal du ikke tro at der er lavet 8 i rækken af kodak 200-film. Faktisk er der pt. lavet 6 opdateringer af denne. "200-8" fortæller der findes 8 af 200 slagsen.. USA har en kodak 200asa, vi i europa har en anden ... asien en 3.. osv.. og hvorfor så det?.. jo vi har hver vores smag, hvad angår især farver... USA´s kodak 200asa film har feks. en stærkere farve af blå så himmelen bliver mere blå.. det kan de åbenbart godt lige derovre..
Men det skaber lidt problemer herhjemme, hvis man får fat i en film fra usa og får den fremkaldt hjemme.. Vi har hvis alle være ude for at få en film fremkaldt og hvor billedernes farverne er lidt mærkelige... det kan skyldtes følgende::
Nye film har en stregkode på filmen og nogle kontrol/farvestriber i top og bund. Ældre maskiner hvor man laver billeder der på, skanner denne stregkode. Stregkoden fortæller hvilken film det er. problemet er bare her, at maskinen ikke han se den er fra usa, men kun at det er en kodak 200-8, og dem kan der som sagt være flere forskellige af...
Forvirret.. du er ikke den eneste...
men sådan ligger landet...
vh mr
Avatar billede bdo Nybegynder
09. september 2003 - 23:05 #8
Jo, jeg kan godt huske de gamle Kodak film, men siden "Gold-filmene" er kommet har jeg kun brugt dem.
Det er meget interessant om forskelligheden mellem kontinenterne - det var jeg ikke klar over, men overrasker mig ikke.