Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 08:25 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

geforce2 temperatur

Jeg har i frustration over larmen fra mit palit daytona geforce2 mx400 grafikkort fjernet blæseren. Da GPU'en ikke er særlig imponerende tænkte jeg at den sagtens kunne klare sig uden aktiv køling. Jeg er imidlertid ved at få second thoughts og vil egentlig gerne finde et sted at aflæse temperaturen.

Hvor gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2003 - 08:27 #1
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 08:39 #2
hmm. den viser jo fint min HD temp, og af de tre andre temperaturer angivet kan jeg da genkende min CPU (temp2) på ca. 30C. Tilbage er så temp 1 og 3 der hhv. ligger 40 og -48!!!

40C på GPU'en lyder jo ikke helt urimeligt (eller hvad?), men kan jeg regne med at det rent faktisk er min GPU og ikke f.eks. chipsettet den måler?
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 08:43 #3
hent aida den er lidt nemmere at forstå  :)

Hvorfor pille den af? der er nok en grund til den er der
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 08:44 #4
hvad er det for en pc du sidder ved? Gør det lidt nemmere at hjælpe
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 08:47 #5
larm.... LARM!!!

det er en gammel 400MHz celeron, og grafikkortet sidder i et PCI-slot. den tungeste belastning er når jeg ser film på maskinen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juli 2003 - 08:48 #6
for at kunne måle temp på grafikkortet, kræver det jo at der er en måler indbygget på kortet..

Jeg ved ikke om der er det på Geforce2 MX

jeg har selv et Geforce2 MX (den allerførst MX version) og den er født med passivkøling

du skal måske have en større køleblok på.. eks
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=458

der kan limes på
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 08:50 #7
jeg havde også overvejet en 40mm papst, min kabinetudluftning er ikke noget at råbe hurra for
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 08:51 #8
De gamle maskiner har det jo med at larme :-). som der bliver foreslået kunne du smide en køleblok på ja!
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 09:02 #9
aida smider godt nok et par informationer af sig, hvilket jo er meget interessant, men desværre ikke noget om temperaturer ...eller har jeg ikke set ordentlig efter?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. juli 2003 - 09:02 #10
Hejsa
Jeg er ret sikkert på, at du sagtens kan køle dit grafikkort ned med passiv køling. Mange kort af den type bruger alligevel passiv køling fra fabrikken.

Skipper
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 09:05 #11
hvis du kan linke til et sidder pointene nok lidt løsere :P
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juli 2003 - 09:05 #12
esbenrt => det er ikke sikkert der er temp måler på dit grafikkort, der er ikke på mit
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 09:06 #13
nej det er der nok ikke
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juli 2003 - 09:09 #14
kan ikke lige finde mit Prolink Geforce2 MX, men deres Geforce4 MX er uden aktiv køling

http://www.prolink.com.tw/2003/english/products/vga/g4/mx/GeForce4%20MX420.htm

hvis du fjerner blæseren, så vil det nok være en ide at komme en større køleprofil på (eks den zalman jeg linkede til), da din køleprofil sikkert ikke er særlig høj
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juli 2003 - 09:12 #15
du kan også købe sådanne en her, den kan uden problemer køle dit kort, men du bør alligvel have lidt airflow i kabinettet..

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724817909
Avatar billede chalde Seniormester
29. juli 2003 - 09:14 #16
Da min blæser gik på mit gamle gf2mx400 gik det helt fint uden den aktive køling. Der sad en 3-4mm tynd heatsink på under blæser.
Men købte alligevel en 40mm blæser i brinck (ca 30kr) til den 1måneds tid efter. Men indtil da kørte det fint uden den aktive køling.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. juli 2003 - 09:16 #17
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 09:27 #18
->rhkdk
det har jo fungeret fint indtil videre, så sådan en Zalman el. lignende er sikkert en god løsning. hvis en geforce4 kan klare sig uden aktiv køling kan min nok også.

smider et svar
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 11:04 #19
hvorfor smider du selv et svar???
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. juli 2003 - 11:35 #20
undskyld, der skulle have stået "smider I et svar"