Avatar billede zereebro Nybegynder
28. juli 2003 - 11:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tcp/ip

Goddag.

Jeg har et problem med at få mit tcp/ip til at virke!

Eks:
Vi er 3 drenge på et lokalnetvært i en hub, vi har alle en fast ip: 192.168.0.(og så et ligegyldigttal til hver, der ikke er ens).
Eks. 192.168.0.120, 192.168.0.150, 192.168.0.45.
Til undernetnetmaske har vi alle 255.255.255.0. grundet til vi har en fast ip er at der er større sandsynlighed for at lokalnetværket virker, og når vi ikke er på internettet, kan en automatisk ip være ligegyldig!

Lad os sige at de tre drenge hedder Thomas, Kim og Niels! Jeg er Thomas. Netværket er lige kommet op og køre, jeg tjekker om vi kan se hinanden, s¨jeg skriver i processlinien: "\\kim". Og det virker fint, jeg kan sågar hente fra ham, det samme virker når jeg prøver \\niels. De kan begge også se mig!
Så nu hvor det hele virker, beslutter vi os for at spille Ravensheild. Først laver jeg en bane, men de andre kan ikke se den, hmm wierd, tænker jeg. Både Niels og Kim laver, men jeg kan ikke se dem! De kan se hinanden, for deres virker!
Så tænker vi, lad os prøve counter-strike, det plejer altid at virke. Som start prøver jeg at lave en, og undervejs som den loader ser jeg til skræk og radsel: tpc/ip is disablet! De kan ikke se mig, jeg kan ikke se dem. Jeg går ud i windows og kigger, mit netværkskort er ikke disablet, og den sagde også kun tpc/ip! så der tjekker jeg også! det lille flueben er der, jeg geninstallere flere gange mit netkort, jeg har prøvet et andet! jeg tjekkede også min ipconfig, den angav hvad jeg havde sagt! for at sikre prøver vi alle at lave en ipx, og der virker det til tider, i cs! så det er ikke netkortet! det kunne være instillingerne! men jeg ved ikke hvad! somebody help!
Avatar billede geden123 Nybegynder
28. juli 2003 - 12:55 #1
Nogle spil kræver IPX/SPX-protokol for at virke. Her skal i sørge for at alle instillinger for IPX/SPX er ens.
Avatar billede zereebro Nybegynder
28. juli 2003 - 13:58 #2
ja, men de nyeste spil plejer ikke at kunne køre over ipx, den eneste måde vi kan spille cs på er fx. ved ipx, og rammetype på 802,3. ens indstillinger. Vi har også spillet mange andre gange uden de problemer! vi har ikke brugt ipx i lang lang tid.
Avatar billede geden123 Nybegynder
28. juli 2003 - 15:53 #3
Det lyder godt nok mystisk. Computerne er alle koblet til den samme arbejdsgruppe?
Avatar billede zereebro Nybegynder
28. juli 2003 - 16:02 #4
Nogle er og nogle er ikke! men selv om de ikke var, skulle det jo ikke gøre nogen forskel! Jeg har været til sh, et stort lanparty, mange gange, og som alle ved, så er det fuldstændig umuligt at alle er i samme arbejdsgruppe! Så efter min vurdering og erfaring, har det absolut ingen betydning!
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juli 2003 - 22:27 #5
Hvilke Os kører I?
Avatar billede zereebro Nybegynder
30. juli 2003 - 12:57 #6
Jeg kører XP! I? - du må hentyde til de fiktive personer, ja de kører XP, og win2000 og ME, generelt! Sådan har det været når der har været lokallan hos en af "gutterne"! Men uanset hviket OS der bliver brugt HAR det virket! Jeg overvejer at geninstallere XP, men det burde ikke være nødvendigt!

Kom nuuuu - der må da være nogle rigtige kloge hoveder derude der kan hjælpe mig!
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2003 - 13:02 #7
1.De skal have sammme workgroup navn.
2. de skal stå til network logon="klientprogram til Ms netværk".
3. de skal have fælles subnet maske f.x. 255.255.255.0
4. File & print sharing skal være enabled.
5. Hvis den ene har ip 192.168.86.1 har den anden f.x. ip 192.168.86.2. og netbios via tcp/ip.
6.Stop firewall eller indstil den til truste ipér.

7. Me klienten skal have en account på w2000 og xp til workgroup logon
1.De skal have sammme workgroup navn.
2. de skal stå til network logon="klientprogram til Ms netværk".
3. de skal have fælles subnet maske 255.255.255.0
4. File & print sharing skal være enabled.
5. Hvis den ene har ip 192.168.86.1 har den anden f.x. ip 192.168.86.2. og netbios via tcp/ip.
6.Stop firewall eller indstil den til truste ipér.
1.De skal have sammme workgroup navn.
2. de skal stå til network logon="klientprogram til Ms netværk".
3. de skal have fælles subnet maske 255.255.255.0
4. File & print sharing skal være enabled.
5. Hvis den ene har ip 192.168.86.1 har den anden f.x. ip 192.168.86.2. og netbios via tcp/ip.
6.Stop firewall eller indstil den til truste ipér.
7. Me klienten skal have en account på w2000 og xp til workgroup logon
så funker det....
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2003 - 13:03 #8
Øv det er vist blevet kopieret oveni- føj .Brug pkt 1-7
Avatar billede zereebro Nybegynder
30. juli 2003 - 13:13 #9
hehe... Det punkter du nævner er ca. den generalle opsætning! 1.De skal have sammme workgroup navn.
1.De skal have sammme workgroup navn.
Det er stadig ikke nødvendigt! Men jeg ved hvad du mener!
2. de skal stå til network logon="klientprogram til Ms netværk".
Ehhh, jo!
3. de skal have fælles subnet maske f.x. 255.255.255.0
Det har de altid, når de fx. ikke kan med automatisk ip.
4. File & print sharing skal være enabled.
Det er de altid!
5. Hvis den ene har ip 192.168.86.1 har den anden f.x. ip 192.168.86.2. og netbios via tcp/ip.
Det ved enhver nørd! Dvs. det er altid sådan.
6.Stop firewall eller indstil den til truste ipér.
Der bliver altid stoppet firewalls.
7. Me klienten skal have en account på w2000 og xp til workgroup logon
Jeps!
Avatar billede serverservice Praktikant
30. juli 2003 - 13:18 #10
Gør det ondt at indstille dem til samme workgroupnavn?
Avatar billede sievers Nybegynder
30. juli 2003 - 18:58 #11
Nej det håber jeg da ikke det gør, men det burde ikke være nødvendigt med samme workgroup navn.
Avatar billede zereebro Nybegynder
30. juli 2003 - 20:59 #12
Nemlig. Hej sievers... :P Der må da være en rationel forklaring! Men det ser ud til jeg må ty til genindstallation af XP! :(
Avatar billede knuden Nybegynder
01. august 2003 - 23:45 #13
som alle ved er det fuldstændig ligegyldigt hvilken workgroup man er i, hvis det var et domain var sagen en anden.
dannyboyd ved ikke hvad han snakker om
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2003 - 00:00 #14
->Knuden Nå du har lige lært noget hva?. I stedet for at genere mig skulle du måske komme med et løsningforslag , det tror jeg alle er bedst tjent med
Avatar billede zereebro Nybegynder
02. august 2003 - 15:21 #15
Find et andet sted at flamme! Det er sådan noget vi har ofir chat til! Anyways, jeg har genindstalleret XP, og det virkede! Slut.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2003 - 16:09 #16
Jo tak og så hold dig langt væk fra mig knuden- pubertetsbarn