Avatar billede x3me-brain Nybegynder
25. juli 2003 - 20:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning på systemcachen i windows

Det er meget upraktisk at hele computerens hukommelse (+swap) bliver benyttet hver gang man behandler en stor fil.

Findes der en måde at sætte en begrænsning på hvor store filer der skal lagres i cachen ved filhåndtering.
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2003 - 21:07 #1
kan du ikke bare ændre størrelsen på sidefilen???
Kontrolpanel ->System ->Avanceret ->Ydeevne og herunder Indstillinger ->Avanceret ->Virtuel hukommelse og herunder skift
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2003 - 21:09 #2
Cachen er jo dynamisk, dvs. Windows frigiver den, når hukommelsen forsøges allokeret fra applikationer. Du skal derfor ikke bekymre dig om filcachen.

Swap filen kan du som catbody selv sætte størrelsen på, men det eneste du opnår ved at sætte den ned, er at du hurtigere får "out of memory" problemer.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
25. juli 2003 - 21:10 #3
Jeg vil fraråde dig at styre størrelsen på sidefilen, det giver som oftest dårligere performance... Microsoft fraråder det også.!
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
25. juli 2003 - 23:28 #4
Det var ikke helt det jeg mente. Når jeg overfører en stor fil går min fysiske hukommelse på 0, og systemet begynder at swappe. Møgirriterende.
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2003 - 00:13 #5
det er så tehn på at den fysiske hukommelse er for lille.
Hvor mange ram har du?
Avatar billede hcma Novice
26. juli 2003 - 00:14 #6
tehn = tegn
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
26. juli 2003 - 01:19 #7
catbody >>
768MB. Jeg kan godt have 400-500MB fri, men ved overførsel af store filer går hukommelsen i nul.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
01. december 2003 - 13:27 #8
Oprydningsdag. Lukker spg.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
01. december 2003 - 13:28 #9
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
01. december 2003 - 13:33 #10
pt. er problemet uløst. I øjeblikket flytter jeg ikke rundt på så mange af den slags filer til at jeg vil bruge energi på det.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2003 - 14:51 #11
768 mb synes OK.
Har du prøvet at scanne for spyware, som jo er berygtet for at tage saft og kraft ud af pc'en.
http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Avatar billede hcma Novice
01. december 2003 - 14:54 #12
tag også lige et kik på http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#spyware  hvor Anette fra Spywarefri har listet en række "paranoia-prgrammer"
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
01. december 2003 - 15:00 #13
Det er samme problem på et rent system. Så selvom jeg måske ikke er spyware fri, så ser det ikke ud til at være grunden til problemet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. december 2003 - 23:14 #14
Her er muligvis en løsning...

http://www.tweakinternals.com/tweaks.htm.

Nu er det ikke dokumenteret hvad den faktisk gør, så det er jo svært at vurdere..
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. december 2003 - 23:15 #15
(Se nederste punkt under "System")