Avatar billede sirub Nybegynder
25. juli 2003 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Side i forskellige opløsningen - Hvordan?

Hej alle
Jeg er helt ny på Eksperten, og det vil jeg invide ved at stille et lille spørgsmål. :)
Jeg er igang med at lave en hjemmeside, jeg har lavet primært i adobe Photoshop/ImageReady.
Nu har jeg så bare det problem at siden er lavet i 1024 x 768, og jeg har meget svært ved at få den til at tilpasse sig andre opløsningen. Jeg har prøvet at lave henholdvis Height= og Weith= om til %, men da bliver billederne blodt gentaget, fremfor strykket. Det synes at være "Slice'ne" laver rod i det.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juli 2003 - 20:36 #1
Der er også den mulighed at du laver siden i 3 forskellige størrelser, og med dette javascript - bliver brugeren så sendt hen til den rigtige opløsning:

http://hjem.get2net.dk/ahome/koder/javascript_skaerm_tilpasset_hjemmeside.htm
Avatar billede sirub Nybegynder
25. juli 2003 - 21:25 #2
Tak for svaret miss-g
Det er absolut en mulighed, jeg havde nu håbet på en anden løsning.
Størstedelen af hjemmesider må dog omgår dette problem på en anden måde,
men hvordan??
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juli 2003 - 22:14 #3
Du kan jo finde en side som tilpasser sig - og så hente koden....

Det med % på tabellen er nok lidt af en kunst, da det kan ændre den måde indholder står.

Ellers kan du stille spørgsmålet i HTML afdelingen - der sidder nok nogle hajer *S*
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 06:16 #4
Hvad med bare at lave den som her på eksperten? Altså en xxx px bred tabel med det hele i? ved godt at det ikke er så fedt som at få det til at fylde det hele... men alligevel.
Avatar billede sirub Nybegynder
26. juli 2003 - 11:44 #5
Ja, det var en ide. Jeg har opdaget at mange undgår problemmet ved at centre deres side (lave rammer hele vejen omkring). Det ku jo blive løsningen. Tak for hjælpen begge to, :)
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 11:53 #6
du kunne jo også bare sætte siden i div tags, og sætte align til center... og så slipper du for rammer/frames..
Avatar billede sirub Nybegynder
26. juli 2003 - 23:18 #7
Den mulighed har jeg også valgt. Jeg laver både Align og Valign til center, og til passer den til at være fuldskærm i 1024 x 1024.
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 23:28 #8
Der er vist ingen der bruger den opløsning (1024 x 1024) ...
Avatar billede sirub Nybegynder
27. juli 2003 - 18:09 #9
hov:) nej det er nok de færeste.. 1024x768 har jeg nok ment.