Avatar billede daka Nybegynder
25. juli 2003 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Disk 1/0 error

Har et kæmpe problem med 2 p.1 på 100 0g 133 hver gang jeg tænder den skriver den( disk 1/0 error) replace the disk and press any key. har gjort det og sært en startdisk i uden der er sket nogen.den finder harddisken og cdrom drevet uden problemmer i dos.har skiftet ide kablerne og gjort alt det jeg tror kunne være men den siger stadig det samme..hvad kan der være i vejen med den.håber i eksperter kan hjælp..
Avatar billede mini-me Nybegynder
25. juli 2003 - 11:04 #1
Booter den mon ikke på harddisken før a:drevet og så får du en I/O error, fordi der ikke er fundet et OS. Prøv evt. at bytte om på dette i bios.
Avatar billede micbanand Nybegynder
25. juli 2003 - 11:04 #2
hvilket bundkort har du? jeg har bøvl med mit asus e616 dvddrev på mit msi kt4v. Løste problemet ved at fjerne den atapi driver der er i 4in1. Men nu har jeg igen problemer
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2003 - 11:04 #3
Har du prøvet at sætte Floppy til first Boot device i din BIOS, og så prøve fra en bootdiskette?
Avatar billede jnoval Nybegynder
25. juli 2003 - 11:07 #4
Er det en harddisk den skal boote på? Er der system på den?
Hvis du vil boote på en diskette, skal du i bios indstille at den skal boote på disketten først derefter harddisk.
Hvad mener du med 2 p.1 på 100 og 133?
Avatar billede micbanand Nybegynder
25. juli 2003 - 11:10 #5
forstår nok ikke helt hvad du vil? kan du ikke komme ind i win og lave en ny startdiskette. flyt disketten og tast enter??
Avatar billede segmose Nybegynder
25. juli 2003 - 11:13 #6
Du mangler måske en MBR (Mater Boot Record) på dine diske hvis du kan starte med en diskette og så det til at virke.

Prøv at starte med en diskette med fdisk på og skriv

fdisk /MBR
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2003 - 13:00 #7
Prøv opstart fra en Win98 bootdiskette (WinME duer ikke) til kommandoprompt og udfør kommandoen sys C:
Avatar billede nmh Nybegynder
25. juli 2003 - 14:24 #8
Hvad mener du med, at du kan finde harddisk og cd-rom i dos?
Er det når du booter på en dos-diskette?
Hvad sker der når du kører fdisk?
Er c-drevet gjort aktivt?
Avatar billede daka Nybegynder
25. juli 2003 - 19:26 #9
hej den vil stadig ikk boot fra startdisken,og blev ved med det..
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2003 - 19:44 #10
Så er disketten jo helt tydeligt defekt.