Avatar billede harald Nybegynder
12. december 2000 - 00:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere hvilke tjenester på single PC?

Jeg har en enkeltstående maskine med W2K.
På internettet med Stofas kabelmodem.

Hvilke tjenester kan jeg deaktivere?
Kan jeg fx deaktivere netbios?
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2000 - 07:14 #1
Har ikke lige prøvet det med en Win2K maskine, men på min Windows ME fjernede jeg ALT i min netværksopsætning, pånær Netkortet og TCP/IP protokollen. Mere behøver du ikke i et standalone \"netværk\".
Avatar billede victor44 Nybegynder
12. december 2000 - 12:08 #2
Messenger service
netbios over tcp/ip
Og som Goulduck skriver alle andre protokoller end TCP/IP.
Lad også være med at dele dine drev og printere.
Husk at have et godt password på administrator accounten, ja på alle dine bruger konti.
Gå ind i filtrering og luk for port 135-139 både tcp og udp.
Så er du rimeligt godt sikret.
Avatar billede harald Nybegynder
12. december 2000 - 19:57 #3
Tak indtil nu, men jeg var mest ude efter at lukke services ned som bruger ressourcer på maskinen. Der må være flere end dem der har med netværk at gøre?
Avatar billede svein Nybegynder
13. december 2000 - 13:35 #4
Hvad går dit spørgsmål egentlig ud på? At lukke ned \"tjenester\" af sikkerhedsmessige årsager eller for at spare maksine ressurser?
Avatar billede harald Nybegynder
13. december 2000 - 13:43 #5
Jeg kan godt se at spørgsmålet var uklart, beklager. Jeg vil gerne spare ressourcer på maskinen.

Men her bagefter synes jeg i grunden at sikkerhedsspørgsmålet også er vigtigt, så jeg finder lidt flere point frem.

Så hvis goulduck lige vil svare en gang til så jeg kan komme til at give ham lidt point.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. december 2000 - 20:53 #6
Desværre .. du har accepteret victor44 .. og man kan ikke give flere point ud nu.

Men det gør heller ikke noget ... jeg har allerede 5400 point .. :O)
Avatar billede harald Nybegynder
13. december 2000 - 21:08 #7
Okay, nu har jeg forstået det her point-system.
Avatar billede victor44 Nybegynder
14. december 2000 - 09:44 #8
Vi kan da dele goulduck ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. december 2000 - 21:07 #9
Ja, men det behøves ikke! :O)
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. december 2000 - 09:23 #10
OK. See you all en CyberSpace...........