Avatar billede gozar Nybegynder
11. december 2000 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Licenser

Nu er det sådan at jeg har købt Win Nt med 15 Licenser til.
Så er spørgesmålet om det kun er 15 licenser til at connecte op på serveren. Dvs 15 Win 9x clienter må bruge Nt servern som Domain Controler, Filserver, printerserver. osv, osv!
Eller er det 15 Win TN workstations, licenser der fulgte med..

Hvordan er det lige det er??
Avatar billede €yston Nybegynder
11. december 2000 - 22:03 #1
Det er 15 tilslutninger til serveren der fulgte med, NT workstation og Win9x licenser køber du ved siden af når du køber et af produkterne.
Avatar billede gozar Nybegynder
11. december 2000 - 22:07 #2
Vil lige høre andres menigner også.

Win NT workstation ligger jo også på cd\'en!!
Avatar billede itelm Nybegynder
11. december 2000 - 23:46 #3
NT workstation er en licens i sig selv NT server er en licens, så det du har betalt for er workstations, såfremt jeg forstår dig ret.
Jeg har til dagligt 320 workstations og 12 server, dog med en select aftale med MS. Du kan tage en kik på http://www.ravenholm.dk/ for priser.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2000 - 07:02 #4
Kontakt din forhandler ... de burde vide hvilken type licenser de har solgt dig.
Avatar billede gozar Nybegynder
12. december 2000 - 22:26 #5
Arg!!
Hvoffor er det altid, man kommer til eksperten med et problem. Hvis de så ikke kan hjælpe, så sætter man hjernen i gear og finder selv løsningen!!!

goulduck>>Du har self ret.. Det burte de vide..

De bor sq kun 10 meter hen af gaden!!
Fyha.. Slem Gozar. Slem slem Gozar
Avatar billede karstenh Nybegynder
14. december 2000 - 10:35 #6
lol
Du har fået licenser, så 15 arbejdsstationer må bruge maskinen.
Det skal du bruge til 9x, 3.1 etc.
Du skal ikke bruge dem på NTWS, da disse automatisk kommer med en ekstra af de licenser du nu har 15 af (client access licenses)