Avatar billede neo4650 Nybegynder
11. december 2000 - 21:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvordan for adgang til en access database via internettet på sin egen hjemmeside.?

jeg har lavet 3 databaser i access og vil gerne kunne både indskrive data + redigere i data i databasen men jeg får hele tiden fejlen \"sikkerhedsindstillingerne på denne computer tillader ikke adgang til datakilder på andet domæne\". hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede neo4650 Nybegynder
11. december 2000 - 21:25 #1
Er det mon webserveren der er problemet ?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
12. december 2000 - 08:26 #2
dine databaser skal ligge på samme server hvor du har dine asp, jsp,PHP eller lignende sider for det er disse som skal lave alt arbejdet for dig. Din webbrowser vil ikke se andet end HTML-sider og derfor vil du ikke få en eller anden fejl med hensyn til sikkerhed.

Jeg kan forestille mig at du åbner din mdb-fil direkte. Du kan ikke opdatere en fil på den måde, du kan nok åbne den med det bliver kun en kopi af selve filen.

Du kan komme omkring dine sikkerhedsindstillinger ved at angive det som en site du stoler på i IE. Du får ikke samme fejl i netscape der kører med sikkerhedsindtillinger på en helt anden måde. Bl.a. kan du ikke åbne et officedokument direkte i browseren og dermed kan du heller ikke starte en evt. VBS-virus direkte.