Avatar billede boyota Nybegynder
22. juli 2003 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mappe til share på 2003 server fra andet VLAN

Hej, jeg har et mindre problem:

Jeg kan ikke mappe de drev jeg har på mine 2 2003 server.
Serverne står på et andet VLAN, men jeg kan sagtens mappe til den 2000 server der står på samme vlan som 2003 serveren.

Flytter jeg arbejdsstationen over på samme VLAN som serverne, så er der ingen problemer.

Hvad kan der være galt?

På forhånd tak
Avatar billede pzycho Nybegynder
25. juli 2003 - 11:23 #1
Har du en noget routning mellem de to VLAN??? Kan du pinge fra en server på det ene VLAN til en server på det andet VLAN???
Avatar billede boyota Nybegynder
25. juli 2003 - 12:13 #2
Der er routning mellem de 2 VLAN, og jeg kan sagtens pinge 2 2 server
Avatar billede pzycho Nybegynder
25. juli 2003 - 17:22 #3
Har du prøvet at mappe via 'net use'??? Du kan også prøve at bruge ip adresserne i stedet for navnene på computerne...
Avatar billede boyota Nybegynder
28. juli 2003 - 11:18 #4
Har prøvet med net use, og IP adresserne er også blevet forsøgt :-(
Avatar billede boyota Nybegynder
28. juli 2003 - 13:35 #5
Har løst problemet.
Avatar billede pzycho Nybegynder
28. juli 2003 - 15:11 #6
Hvad var problemet så???