Avatar billede nlsaeg Nybegynder
22. juli 2003 - 10:28 Der er 4 kommentarer

Samba/NFS tillader kun læserettigheder for brugere.

Hej. Jeg har et mindre netværk hvor der er en samba/nfs server og to små klienter. Dog kan en af klienterne kun få læseadgang. Det er småfrustrerende, da jeg vil mene at begge klienter er sat ens op.
Tak
Avatar billede esbenrt Nybegynder
22. juli 2003 - 13:32 #1
hvordan ser din smb.conf ud?
Avatar billede fut21 Nybegynder
22. juli 2003 - 16:05 #2
Hvilken dist bruger du???
De to clienter du bruger-> er det både en` Linux maskine og en windows maskine???
Mht til samba, se f.eks her:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=197
Mht nfs se her:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=621
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
22. juli 2003 - 16:32 #3
Redhat 9.0 på to linux maskiner. Og jeg kan ikke se hvorfor den ene 'puter godt kan skrive på /home/bruger1 mappen, mens den anden ikke kan skrive til /home/bruger2 (f.eks.)

10.0.0.1:/home /home nfs exec,dev,suid,rw,bg,soft,nolock,rsize=8192,wsize=8192 1 1

Jeg bruger denne linie i fstab på begge computerne.
esbenrt > Jeg kan umuligt forestille mig at det er smb.confen den er gal med.
Avatar billede dittmer Nybegynder
24. juli 2003 - 11:05 #4
Har dine brugere samme uid på begge klienter vs. serveren? Hvis ikke, så bliver brugeren behandlet som guest/nobody...