Avatar billede vejlefyren Nybegynder
22. juli 2003 - 08:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

æøå i dos programmer

Jeg har et problem med at skrive æøå i et gammel dos program, den skriver en række mærkelige tegn. er der nogen som har en løsming på dette?

Jeg kan nævne at programmet hvor problemet er, er en navision 3.x

Den kører på en win2k pro UK ver. uden problemer, men jeg kan ikke gennemskue hvad der er gjort fejl, da de ligner hianden i opsætningen
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 08:50 #1
Du skal gå ind i kontrol panelet under "Regional Settings".

Vælg DK keyboard osv. og så kommer det vigtige: Klik på Default knappen. Herefter skal der installeres lidt languange filer og så burde alt køre.

JP
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
22. juli 2003 - 08:54 #2
det er allerede gjort :=) og det er stadig det samme
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 08:58 #3
Dvs under "Regional Options" - General fanebladet har du valgt "Western Europe and United States" og klikket på Set default?
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
22. juli 2003 - 09:04 #4
jeg glemte også lige at skrive, at hvis programmet skal vise æøå der allerede er indtastet i programmet så viser den også de mærklige tegn, dette gælder også på alle udskrifter
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
22. juli 2003 - 09:06 #5
ja
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 09:07 #6
Det lyder som et tegnsæt problem...

Hvilke tegn får du da i stedet?
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
22. juli 2003 - 09:15 #7
det var det regional settings... jeg bukker og takker
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 10:36 #8
Det var godt du fik det til at virke - det er altså også ufatteligt, at det ikke bliver sat som standard... Det kan gøres under installationen. I NT4 kunne man ikke engang gøre det under installationen, så her skulle man efterfølgende ind i kontrolpanelet osv...