Avatar billede caturn Nybegynder
20. juli 2003 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af X

Hej!

Jeg har netop installeret TinyLinux på min gamle bærbare med 8 mb ram.
Den har hverken netkort eller modem. Kun diskette.
Jeg har downloadet pakken xsvga da jeg tror det er den der passer til mit grafik kort.
Jeg har lagt indholdet af pakken ud på en diskette.
Hvordan får jeg adgang til mit diskettedrev fra consollen. TinyLinux er Slackware baseret.
Og hvordan installerer jeg når jeg er kommet så langt?

Anbefal også gerne en brugergrænseflade da jeg ikke ved hvilken der kræver mindst ram.
Avatar billede stivstikker Nybegynder
01. august 2003 - 16:27 #1
Du får aldig X til at køre på en maskine med 8mb ram http://www.wylug.lug.org.uk/talks/2003/02/getting_started_in_linux.html
du skal bruge minimum 16mb og så vil den endda køre meget langsomt... jeg ville aldig vælge at køre med X, med under 128mb ram. Jeg er ked af at skuffe dig, men håber det kan hjælpe.

MVH
stivstikker
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. august 2003 - 16:30 #2
Linux kræver ikke mange resoucer, men det kan altså heller ikke lave mirakler (af denne slags i hvert fald)

En maskine med 8mb ram.. Nøjes med console eller installer et ældgammelt windows ;o)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
01. august 2003 - 16:34 #3
du kommer på dit floppy drev på denne måde:

#mount /floppy
#cd /floppy

og for at skifte diskette, sæt den nye i...

#umount /floppy
Avatar billede caturn Nybegynder
14. august 2003 - 19:44 #4
Nå jeg har ikke fået emails for hvad der er sket i den her tråd...
Jeg har installeret det og kører nogle gamle window managers som kører okay.
det med at mounte fandt jeg også ud af men du får nogle point alligevel da du svarede på spørgsmålet.