Avatar billede carlt Seniormester
19. juli 2003 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rewind32.exe har genereret fejl

Hvad betyder følgende besked:
"Rewind32.exe har genereret fejl og lukkes af Windows.
Programmet skal genstartes.
Der oprettes en fejllog."
Kan jeg gøre et eller andet for at undgå fejlen i fremtiden.
Har det noget at gøre med, at PC'en undertiden pludselig genstarter?

Carlt
Avatar billede darth.vader Nybegynder
19. juli 2003 - 17:26 #1
Hvor kommer rewind32.exe (prøv at søge din computer igennem for den fil)

Fejlen betyder at programmet har udført en ulovlig handling. Det er typisk dårlig programmering fra producenten eller at din maskine ikke er opdateret med de sidste fejl retninger fra Microsoft(TM).
Se evt. om der findes en opdateret udgave af producenten af rewind32.exe.
Avatar billede carlt Seniormester
19. juli 2003 - 18:05 #2
Start>søg efter: "rewind32.exe" giver svaret: "Der er ingen resultater at vise på lokale harddiske (C:; E:; F:)"
Men logbog>program viser nogle oplysninger og advarsler:
Oplysning: kilde Oakley: Hændelse 542
Advarsel: ´kilde EventSystem kategori: FiringAgent  hændelse 4100
Carlt
Avatar billede darth.vader Nybegynder
19. juli 2003 - 18:42 #3
Det lyder meget mistænkeligt at du får en fejlbesked vedrørende et program der ikke forefindes på din harddisk.
Er du sikker på det ikke er 'remind32.exe' ?
Avatar billede carlt Seniormester
19. juli 2003 - 19:23 #4
Havde netop skrevet et langt svar.
Trykkede på 'udfør' - og maskinen gik igen i sort - og genstartede - uden at have sendt det, som jeg ville have den til at udføre.
darth.vader> du har ret! Det er 'remind32.exe og
C:\Programmer\Caere\OmniPagePro\EREG.
OmniPagPro har noget med min CanoScanD646U at gøre.
Nogen forslag til, hvad jeg gør? (både 'remind32.exe og det, at den genstarter)
Avatar billede darth.vader Nybegynder
19. juli 2003 - 19:42 #5
remind32.exe er det man kalder 'nagware', et program der popper up når din maskine starter og beder dig om at registrer din scanner, printer, el.lign. Det ligger som regel i en autostart folder eller i registry. Der findes programmer der fjerner den slags ting. Prøv evt. http://security.kolla.de/

Dine spontane genstarts tror jeg dog ikke umiddelbart har noget at gøre med remind32.exe. Jeg kunne forestille mig følgende årsager:
1) Hardware der er ved at gå i stykker eller delvis fejlbehæftet. f.eks. harddisk, netværks kort, el.lign.
2) Dårlige drivere til f.eks. scanner, som ikke er certificeret af Microsoft(TM). Disse drivere har muligvis erstatet nogle filer som er af vital betydning og derfor kunne have betydning for stabiliteten.
3) Vira

løsning
ad 1) Tja, prøv at lytte til din harddisk, evt. prøv at stresse den ved at kopiere store filer rundt. Det vil nok primært være den harddisk hvor dit operativ system er installeret.  Prøv at stresse andre enheder. Tjek system eventlog for hardware fejl.

ad 2) geninstaller den seneste service pack til dit windows OS

ad 3) Tja.. For at være helt sikker bør man installer en helt frisk udgave af operativ systemet på en disk, installere et anti virus program og derefter tilføje de mistænkelig diske efterfølgende og virus scanne dem _uden_ at have startet programmer fra dem.
Avatar billede carlt Seniormester
19. juli 2003 - 19:57 #6
1)En helt ny PC købt 13/6-03 hos Føniks, Frb.!
3)Jeg har for et par dage siden installeret 'NortonAntivirus 2003' på pc'en.
2)Hvor finder jeg den seneste service pack til Windows OS?
Det var det umiddelbare!
Jeg vender tilbage, når jeg har gennemgået dine øvrige anvisninger.
Avatar billede darth.vader Nybegynder
19. juli 2003 - 20:14 #7
Da det er en helt ny PC lyder det underligt, men med elektronik er det lidt ligesom med biler, det er nå de er helt nye eller meget gamle de begynder at gå i stykker.

Du kan sørge for at holde din PC opdateret ved at lade Windows Update hente og installere opdateringer. Du kan også gøre dette manuelt ved at gå ind på http://windowsupdate.microsoft.com/
Hvis du selv vil download service packs kan dette gøres via http://support.microsoft.com

Kan du evt. huske hvad det sidste hardware eller software du tilføjede til maskinen var inden den begyndte på spontane genstarts ?

Udover dette er der også flere ting at gøre:
a) Under 'Egenskaber' for en harddisk kan man køre noget der scanner disken for fejl.
b) Hvis det ikke er imod garantien på din PC, kan man skille den ad og tage alle indstiks kortene ud og sætte dem ind igen (det sker nogen gange under transport at et kort har vredet sig lidt i dens sokkel). Dette gælder også ram klodserne. Men kun hvis det ikke ødelægger din garanti !!