Avatar billede djensen Nybegynder
18. juli 2003 - 13:56 Der er 14 kommentarer

program til at overføre data (win98)

Hej!

Jeg har lige fået taget backup af mine dokumenter over på en anden hdd. Problemet er at der er lidt over 850 dokumenter og at den ik, kan overføre dem alle sammen fordi der kommer en fejlmeddelse om at den ik kan læse den og den fil... Så jeg tænkte på om der ik findes et program der kan overføre fra hdd til hdd, også hvis den ik kan læse en af filerne, går den bare videre til den næste ?? Håber at få nogle links, hvor programmet kan downloades.

/Djensen\
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:12 #1
brug dos prompten i stedet.
xcopy /?
viser en liste over alle de parametre der kan sættes på og en af dem er at den skal fortsætte kopieringen selvom der opstår en fejl på en af filerne.

f.eks. :
xcopy /s /y /c c:\dokumenter\*.* d:\dokumenter
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:14 #2
Jeg har selv overført ca 80 Gb data på den måde da vi skiftede et raidsystem ud på arb.
Avatar billede djensen Nybegynder
18. juli 2003 - 14:15 #3
tonny->
Problemet er bare at dos afkorter filnavnet til et eller andet åndsvagt noget....har prøvet :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:26 #4
Sorry, jeg havde ikke set at det var windows 9x. Det gør den nemlig ikke i nt, 2000 og xp. Jeg kigger lidt rundt og ser hvad jeg kan finde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:34 #5
Det er ikke sådan lige til at finde noget, men jeg kommer da i tanke om at du evt blot kan komprimere dem med winzip og derefter pakke dem ud igen. Winzip går ikke på halen af at der er en enkelt fil den ikke kan få med, og laver såvidt jeg husker også en log der siger hvad der gik galt.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2003 - 15:17 #6
Til al filhåndtering bruger jeg Total Commander fra www.ghisler.com
Den kan bruges i shareware versionen og installeres med dansk sprog.

Der er to fil-vinduer. Stil dig på den ene harddisk i det ene vindue og på den anden harddisk i det andet vindue.
Træk mappen Dokumenter (eller hvor du nu har dem) fra det ene vindue til det andet og det hele kopieres. Med lange filnavne.
Avatar billede djensen Nybegynder
18. juli 2003 - 17:11 #7
halifax->

Hvordan sætter du programmet op til at springe filen over, hvis den ikke kan læse den ?

/Djensen\
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2003 - 17:27 #8
Ved det faktisk ikke - har ikke prøvet en situation som din med kopiering af mange filer på en gang.
Et gæt: kommer der ikke en dialogboks frem med mulighed for at klikke på "Spring over" og/eller "Spring over alle" (som ikke kan læses). Det må så klikkes på manuelt.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. juli 2003 - 19:39 #9
Hvorfor ikke prøve at pakke dem med Winzip?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
22. juli 2003 - 21:46 #10
djensen>> Vi er nogle stykker der venter på at du få afsluttet nogle af dine åbne spm. http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=djensen&option=22
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2003 - 21:50 #11
S kjaer, det kan jeg godt forstå.
51 uafsluttede spørgsmål, Djensen er netop røget på listen over folk jeg IKKE gider spilde min tid på, det er simpelthen at pisse på folk der prøver at hjælpe.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
22. juli 2003 - 22:04 #12
Fromsej>> Point statistikken burde næsten stå under brugernavn for den der opretter spm. Så ville man blive advaret med det samme før man spilder tid.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2003 - 22:10 #13
Det var et rigtig godt forslag.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
22. juli 2003 - 22:16 #14
Jeg giver lige djensen et par dage til at lukke spørgsmål. Hvis der ikke sker noget vil jeg foreslå ændringen til co-admin, med ham som skræmme eksempel