Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dos programmering?

Kan man programmere i DOS? og skal man så bruge kommandoprompt? Jeg har windslowe xp! Gerne nogle links. (Helst på DANSK)!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 13:34 #1
Desværre er det småt med danske sider. Her er lidt om batchfile programmering.
http://members.aol.com/rick3in1/computer/batch.htm
Avatar billede dolemite Nybegynder
18. juli 2003 - 13:35 #2
Er det en liste over DOS-kommandoer du søger?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:40 #3
Det er ikke en liste over DOS - kommandoer. Men inde på en internet side, (jeg ikke kan huske. ØV). Viste de lidt om det, noget lingende dette:

@echo
echo hej
echo
echo choice 123
echo 1 farvel
echo 2 goodbye
echo 3 ses
if 1 end
if 2 goto start
if 3 goto start
end

Det var noget lingende det, jeg husker det ikke saa tydeligt!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:41 #4
Datid og nutid er blandet sammen. Jeg er træt, kom hjem klokken 3 fra Rhodos!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 13:41 #5
Det er batchfil-programmering. Gå evt på google og søg på
batchfile examples
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:46 #6
Jeg har kigget lidt inde i mine *.tmp, cookies og alt det der. Jeg er nu noget så langt at det var inde på www.2600.dk jeg fandt den side, jeg fandt det på.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:46 #7
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 13:49 #8
Hmm... det er et hacking site. Det kan vi ikke hjælpe med. Faktisk må du slet ikke lægge den slags links her på eksperten.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:51 #9
Dengang søgte jeg på www.google.com, (jeg søgte på noget lingende "dos programmering"). Og så var siden der.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 13:52 #10
Ja, men vi har regler på eksperten. Jeg har "anmeldt" dig, så henvisningerne til siten kan blive fjernet.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 13:55 #11
Ok. Hvis det skal være på den måde!

Tak for hjælpen dolemite. Men ikke ....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:01 #12
Den misforstod du vist. Det var kun for at få fjernet linkene. Jeg er da helt klar over at det var uvidenhed om reglerne og det vil coadmin'en der kigger på sagen da også være klar over. Det var ikke "rettet" mod dig.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 14:10 #13
Når undskyld. jeg troede du henrettede mig! Jeg har bare oprette spv. igen!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 14:16 #14
Helt fint :-)
Jeg ser om jeg kan finde nogle gode eksempler.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 14:20 #15
Ok. ses inde på spv.ét.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juli 2003 - 14:20 #16
altså det nye ubesvarede spv!
Avatar billede soreno Praktikant
18. juli 2003 - 14:59 #17