Avatar billede jclarsen Nybegynder
18. juli 2003 - 09:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Database adgang

Nu har jeg forsøget at få adgang til en database under Visual Basic 6.0 pro i jeg ved ikke hvor lang tid........det er ikke lykkedes.

Jeg bruger ADO.

Skal senere arbejder med flerbruger access via netværk. Hvordan kan det gøres, og vil det være relevant at bruge en anden databaseprotokol end ADO

På forhånd tak
Avatar billede medions Nybegynder
18. juli 2003 - 09:20 #1
'** Betingelser:
'** Reference: Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library

    Dim objConn As New Connection
    Dim objRs As Recordset
    Dim strSQL As String

  Function Connection()
      objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & App.Path & "\DB.mdb"
  End Function

'** Udskrivning **
    Connection
    strSQL = "SELECT * FROM tabel"
    Set objRs = objConn.Execute (strSQL)

    txtNavn = objRs("navn")

    objConn.Close

Hvis så du vil indsætte/updatere noget data skal du bare lave SQL sætningen om!

//>Rune
Avatar billede martin_moth Mester
18. juli 2003 - 18:38 #2
Hvis du vil supplere medions (ganske udemærkede) svar, så er der en søgefunktion (www.eksperten.dk/kat/5?searchtype=txt) på eksperten, der vil kunne finde hundredvis af besvarede spørgsmål om emnet :o)
Avatar billede medions Nybegynder
21. juli 2003 - 10:55 #3
Øhh hvorfor har du afvist?

//>Rune
Avatar billede jclarsen Nybegynder
21. juli 2003 - 10:58 #4
fordi jeg ikke rigtigt kunne bruge det til noget....
Avatar billede medions Nybegynder
21. juli 2003 - 11:01 #5
Jamen du er sq da nødt til at fortælle hvad du så skal bruge!!

//>Rune
Avatar billede martin_moth Mester
21. juli 2003 - 14:08 #6
jclarsen:

Du fik et godt, kort og præcist svar på dit spørgsmål (fra medions). Hvis det ikke kan bruges, så omformuler dit spørgsmål, så vi kan se hvad du spørger om
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
22. juli 2003 - 17:01 #7
Medions svar burde virke, men hvilken database er det du skal forbinde til ?
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2003 - 10:23 #8
jclarsen: Kan se på dine senere spørgsmål at du nu har fået adgang til databasen - skulle du ikke lukke dette spørgsmål, eller er der stadig noget du skal få svar på..?
Avatar billede jclarsen Nybegynder
23. juli 2003 - 11:00 #9
Jeg har fået det til at virke....
Avatar billede martin_moth Mester
23. juli 2003 - 11:05 #10
Så luk spørgsmålet (eller giv medions point ;o)
Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2003 - 11:12 #11
Jeg ligger et svar hvis du skulle få lysten til at give points :o)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2003 - 11:15 #12
Thx 4 Poinz

//>Rune