Avatar billede morten_01 Nybegynder
17. juli 2003 - 21:06 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Deling af internet forbindelse

Halløj,

Jeg har et mini-LAN med 2 maskiner (xp/w98se). LAN’et har internet adgang via en TDC-ADSL forbindelse med 1 fast IP-adresse.

Ip: 80.164.160.xx
Gateway: 255.255.255.252

Maskinerne er connected til TDC-routeren via en central swich, som ikke kan konfigureres.

Er det muligt på det muligt at dele ovenstående forbindelse ?

På forhånd tak
Avatar billede morten_01 Nybegynder
17. juli 2003 - 21:08 #1
Ekstra kommentar: internet forbindelsen sidder på xp-maskinen
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:16 #2
du har ikek nogen router! hvis du har det så er det da bare at sætte den anden computer til der!

Ellers skal du have 2 netkort i din XP computer og så aktiver deleing af internet forbindelse også koble dine computere ind der på
Avatar billede kim Nybegynder
17. juli 2003 - 21:18 #3
Avatar billede freeman Nybegynder
17. juli 2003 - 21:19 #4
Du kan enten sætte 2 netkort i din WinXP og så køre din win98 maskine igennem den. Det er meget nemt at sætte op, du vælger bare din forbindelse i XP, og klikker på deling.

Din WinXP skal naturligvis være tændt for at den kan køre igennem.

--

Du kan jo også bare få flere dynamiske IP'er, og så bare slå begge dine computere ind i switchen, og så køre det.