Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 17:43 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Er det her et lovligt spm.

Kig her: http://www.eksperten.dk/spm/376873

Er det lovligt at spørge efter et SMR format(codec) ?

Til dem som ike ved det, så er SMR codec brugt i, når du f.eks downloader film fra kazaa af.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 17:45 #1
hvis ikke codec'et er ulovligt, hvilket jeg ikke tror, så er det ingen problemer i det.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 17:47 #2
riversen >> Jeg har kun set SMR codec til de film som man kan downloade...og har aldig set det format bruge til andet end det, er det så lovligt at poste det her på eksperten ?

Hvis ja, så må der da virkelig være noget galt her. For så hjælper i jo en som har downloadet en film.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:48 #3
jeg tør at vide med at du kan filme din egen fest og læg det ud i SMR format!
Derfor er det lovlig.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:48 #4
vide = vædde
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 17:50 #5
thesurfer >> Hvor mange har du så lige hørt at de gemmer deres fest film i en smr format ? ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:51 #6
matz> det er irrelevant.

hvis det er muligt, er der sikkert nogen der gør.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 17:54 #7
thesurfer >>> Hvordan kan det være irrelevant, når smr format stortset kan bliver brugt til film på nettet, som man kan downloade ?

Det jeg mener med det her er om i ik kan se pricippet i det, hvis eksperten tillader det her, er de jo med til at give et indirekte (ulovligt link)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 17:56 #8
matz: derfor gør det ikke codec'et ulovligt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:58 #9
nej, Ekperten kan på ingen måde være ansvarligt for det.
I princippet er det vel ulovligt at fortælle om hvad som helst der kan bruges til ulovlige formål.. det kan f.eks. være: hvor man kan købe et brækjern, skrutrækker, osv (og brugen af det), da det kan bruges til indbrud.

MEN, da det har en lovlig funktion, er det ikke ulovligt.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 17:59 #10
nemlig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:59 #11
"hvis det er muligt, er der sikkert nogen der gør.".. skulle nok have været "hvis det er muligt at bruge det på en lovlig måde, er der sikkert nogen der gør."
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:02 #12
Smr er lovligt - ja.... Man kunne f.eks os lige inden man poster linket spørge hvad han skulle bruge det til...

Men ok, endnu en gang ved man hvad eksperten står for **************** ;) Meget useriøst.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 18:04 #13
matz: ja, det kan man vel, men som spørger ville jeg blive enormt irriteret over folks skepsis og unødige indlæg i mit spørgsmål der ikke har relevans for mit problem.

at du synes eksperten virker useriøs er så din holdning
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:05 #14
du behøver ikke at vide hvad noget skal bruges til for at udlevere det?

har du nogenside hørt en forhandler spørge en kunde "hvad skal du bruge det brækjern/skrutrækker til?" FØR han udlevere det?
Avatar billede squashguy Nybegynder
17. juli 2003 - 18:07 #15
kunden: øhhh, jeg har låst mig selv ude.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:07 #16
mht til at Eksperten er useriøst, vil jeg bare sige at jeg er enig med riversen: det er din holdning.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:09 #17
thesurfer >> En skruetrækker er jo noget andet...hvor mange bruger ikke en skruetrækker til hverdag ? derimod med smr er det (hvad jeg ved) kun blevet brugt til ulovlige film download - se forskellen der ;)

Men eksperten er nu hvad eksperten er, noget der hele tiden krydser sig selv.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:10 #18
thesurfer >> Ja, det med at eksperten er useriøst er min mening :) og nej, jeg smider ikke en mail som ikke bliver læst alligevel ;)
Avatar billede amplificator Nybegynder
17. juli 2003 - 18:11 #19
Måske er der 1% som bruger SMR codecet til lovligt formål..

Så skal vi lige liiiige omkring Kazaa programmet nu.. Hvem bruger det til lovligt formål? Det er ihvertfald ikke ret mange.

Det lovlige kan _MEGET OFTE_ findes på http sider..
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:11 #20
og eksperten har jo ikke en gang en faq :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:12 #21
".. (hvad jeg ved) kun blevet brugt til ulovlige film download.."
ja, hvad *DU* ved, men det er ikke ensbetydende med at det KUN bliver brugt til ulovlige ting.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 18:12 #22
matz: det viser bare hvor lidt du kender eksperten
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:12 #23
amplificator >> yees, men princippet i det er jo ligemeget herinde ik ?
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:12 #24
riversen >> kom med linket til eksperten faq så ? ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 18:13 #25
http://www.get-ready.dk/index.php?page=files/expfaq.php
http://www.ebruger.dk/faq/

kendte adresser, der er vant til at færdes på eksperten
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:14 #26
ehh jeg sagde en faq på eksperten - og ikke en faq som nogen fra eksperten har lavet ?
Avatar billede amplificator Nybegynder
17. juli 2003 - 18:14 #27
Personligt ville jeg ikke finde links til andre herinde når jeg ved at dete r til ulovligt formål..

Spørgsmål om P2P programmer osv. kigger jeg ikke engang i..

Hvis du er i tvivl om et spørgsmål så smid en anmeldelse på det istedet for at oprette spam.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:16 #28
amplificator >> Det er da ikke spam at spørge som jeg gør ?
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 18:16 #29
der er ingen grund til at diskutere videre. Hvad der ikke er ulovligt ifølge lovgivning bør heller ikke være ulovlig på eksperten. Jeg lukker nu pga. torden
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:17 #30
riversen >> Vi snakker om en faq på eksperten ikke snakke udenom ;) hehe..ok
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:18 #31
amplificator> der er sikkert rigtigt med 1% (kender ikke noget til den statistik), men alligevel er det så 1%.. det kan jo være at personen hører ind under den ene procent..

og han har jo ikke pligt til at oplyse hvad han skal bruge smr codecs til..

"Det lovlige kan _MEGET OFTE_ findes på http sider.."
korrekt, man både finde det lovlige og ulovlige.

jeg håber at vi har slået fast at hvis noget har lovlige formål, må det være lovligt.
Avatar billede amplificator Nybegynder
17. juli 2003 - 18:19 #32
Matz: Er du i tvivl så smid en anmeldelse og så kigger coadmins på det.
-Hvorfor tror du ellers funktionen er der?
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 18:22 #33
thesurfer >> ja, det er slået fast :) Men ok, sådan er det abre her eksperten...

amplificator >>> Funktionen er der ihvertfald ikke får at køre en diskution. Og det er ikke spam at få oplyst om det er lovligt eller ik!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 18:27 #34
"ja, det er slået fast :) Men ok, sådan er det abre her eksperten..."
matz> sådan er det ikke bare KUN på Eksperten.. sådan er det over alt.. du møder en (en af dine venner) og spøger ham om det eller andet.. knallert f.eks.. så siger han at du kan tune den ved at sætte et eller andet på den.

måske er det et dårligt eksempel, men du burde kunne se at du kan få svar på lovlig/lovlige spørgsmål alle steder..
Avatar billede amplificator Nybegynder
17. juli 2003 - 18:33 #35
Hvis du vil have slået fast om det er godkendt på Exp.dk at udlevere et SMR codec så laver du en anmeldelse.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 18:34 #36
matz: det fungerer som en faq for eksperten og jeg mener ikke det gør eksperten mere useriøs. Faktisk virker det på mig som om brugerne faktisk gider gør et godt stykke arbejde for eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 20:13 #37
Hvad er det så lige for nogle Codecs, fil formater, man ikke kan stille spørgsmål om, syntes tit det er et problem ?.
Avatar billede matz Nybegynder
17. juli 2003 - 21:28 #38
intet, du kan bare spørge løs om hvilken codec du vil have fat i her på eksperten som du kan se i dette spm.